ارتش روسیه خبر داد:

توافق مناطق امن در سوریه طی ساعات آینده اجرا می‌شود

کدخبر: 2096326

خبرگزاری‌های روسی به نقل از وزارت دفاع این کشور از اجرایی شدن توافق مربوط به ایجاد مناطق امن و کاهش تنش در سوریه طی ساعات آینده خبر می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: خبرگزاری های روسی امروز جمعه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که توافقنامه ایجاد مناطق امن و کاهش تنش در سوریه، از اواسط نیمه شب اجرا خواهد شد ولی نیروی هوایی روسیه به حملات خود علیه گروه تروریستی داعش در سایر مناطق سوریه ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع روسیه افزود: نخستین و بزرگترین منطقه امن در شمال سوریه ایجاد خواهد شد و شامل استان ادلب و مناطقی از لاذقیه، حلب و حما خواهد بود. بیش از یک میلیون نفر از جمعیت سوریه شامل این مناطق امن خواهند شد.

مخالفان مسلح سوری ضمن رد طرح روسیه برای ایجاد مناطق امن و کاهش تنش در سوریه، این اقدام را تهدیدی علیه حاکمیت ارضی این کشور ارزیابی کرده اند. مخالفان مسلح سوری همچنین اعلام کرده اند که ایران را به عنوان تضمین کننده هر گونه توافق آتش بس در سوریه به رسمیت نمی شناسند.

سند مناطق کاهش تنش در سوریه پنجشنبه به امضای کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در این کشور رسید.

این سند که با حضور هیئت‌‌های نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح در نشست آستانه به امضا رسید، مبتنی بر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه است.

ارسال نظر: