با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

فراخوان علمای بحرین برای شرکت در تظاهرات علیه محاکمه "شیخ نعیم قاسم"

کدخبر: 2096319

علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای از تمامی آحاد مردم این کشور خواستند در اعتراض به اقدام رژیم آل خلیفه در محاکمه رهبر شیعیان این کشور در ۷ می، علیه این رژیم تظاهرات کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علمای بحرین شامگاه جمعه طی فراخوانی از مردم بحرین خواستند در اعتراض به محاکمه آیت الله «شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان این کشور تظاهرات کنند.

به گزارش شبکه المنار، در بیانیه‌ای که در این ارتباط صادر شده، آمده است: از تمامی مردم بحرین، مرد و زن، کوچک و بزرگ می‌خواهیم برای اعلام خشم خود و آمادگی برای دفاع از آیت الله عیسی قاسم تا پای جان به خیابان‌ها بیایند».

دولت بحرین که قرار بود روز 24 اسفند حکم آیت‌الله عیسی قاسم به اتهام واهی پولشویی را صادر کند بار دیگر تحت فشار افکار عمومی این کشور مجبور به عقب‌نشینی شد و محاکمه وی را به روز 7 می (17 اردیبهشت) موکول کرد.

رژیم آل خلیفه پیشتر تابعیت آیت الله شیخ قاسم را لغو کرده است.

به گفته برخی منابع بحرینی، همزمان با نزدیک شدن به روز محاکمه وی، رژیم آل سعود جمعه (امروز) نظامیان خود را برای جلوگیری از تظاهرات مردمی در بحرین به نشانه اعتراض به این محاکمه وارد این کشور کرده است.

نیروهای ارتش عربستان در قالب نیروهای «سپر جزیره» در سال 2011 نیز برای کمک به آل خلیفه برای سرکوب اعتراضات و انقلاب مردمی وارد بحرین شده بودند.

ارسال نظر: