فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

توصیه سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به ۶ نامزد انتخابات/ صدور مجوز ساخت فیلمی قرآنی برای کارگردان ضدایرانی

کدخبر: 2096255

فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از توصیه سخنگوی سی‌امین نمایشگاه کتاب به ۶ نامزد انتخابات تا صدور پروانه ساخت فیلمی با آموزه‌های قرآنی توسط کارگردان فیلم ضدایرانی.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "فرهنگ نیوز" نوشت: فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از توصیه سخنگوی سی‌امین نمایشگاه کتاب به 6 نامزد انتخابات تا صدور پروانه ساخت برای یک اثر با آموزه‌های قرآنی توسط کارگردان فیلم ضدایرانی.

کاندیداهای انتخاباتی در روزهای تعطیل از نمایشگاه کتاب بازدید نکنند

همایون امیرزاده سخنگوی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در این رویداد فرهنگی، شرایط بازدید نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را اعلام کرد. در این زمینه از تشکیل کارگروه نظارت بر تبلیغات انتخاباتی در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب، فضایی فرهنگی است، لازم است که مسئولان برای صیانت از این فضا و حفظ امانت تلاش کنند . وی افزود: روابط عمومی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تمهیداتی را در نظر گرفته تا هم نامزدهای انتخاباتی بتوانند از نمایشگاه کتاب بازدید کنند و از تبلیغات انتخاباتی جلوگیری شود؛ همچنین به کاندیداهای انتخابات توصیه می‌شود که زمان بازدید خود را به روزهایی به غیر از پنجشنبه و جمعه که احتمال افزایش تعداد بازدیدکننده‌‌ها در آن دو روز وجود دارد، موکول کنند.

به گفته‌ امیرزاده براساس کارگروه نظارت و تبلیغات سی‌‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نامزدهای انتخاباتی اجازه نخواهند داشت که در راهروهای نمایشگاه با اصحاب رسانه مصاحبه کنند. براین اساس فضاهای ویژه‌ای برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهور قرار داده می‌‌شود تا در آن فضاها به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهند .

وی ادامه داد: این نکات را به ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ابلاغ کرده‌ایم و همچنین از آنها خواسته‌ایم که زمان حضور نامزدهای مورد حمایت خود از نمایشگاه کتاب را جلوتر به مسئولان برگزاری نمایشگاه خبر دهند.

سخنگوی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مورد غرفه‌داران و ناشرانی که در نمایشگاه کتاب حضور دارند نیز گفت: از این افراد نیز خواسته شده است تا از تبلیغ نامزدهای موردنظر خود در محدوده‌ی نمایشگاه خودداری کنند .

پخش آنلاین کنسرت گروه دال لغو شد

بنابراعلام قبلی بنا بود کنسرت گروه دال همزمان با اجرا در تالار وحدت به صورت آنلاین و رایگان برای مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی سراسر ایران و جهان پخش شود که بنیاد رودکی به دلایلی نا معلوم از این اقدام جلوگیری کرده است .

پس از لغو زنجیره ای کنسرت ها طی دو سال اخیر، این اولین بار است که از پخش زنده آنلاین کنسرتها نیز جلوگیری میشود .

سامانه کنسرت آنلاین پس از این اتفاق اعلام کرده که به زودی کنسرت آنلاین دال را به شکل ویژه برگزار خواهذ کرد .

کارگردان فیلم ضد ایرانی فیلمی با آموزه‌های قرآنی می‌سازد؟ !

آخرین روزها اسفند 95 شورای پروانه ساخت به سازنده فیلم «یک خانواده محترم» مجوز پروانه ساخت داد. به فیلمی که یکی از ضدایرانی‌ترین فیلم‌های داخلی در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود. به نظر می‌رسد بیش از آنکه این فیلمساز درگیر دریافت مجوز از وزارت ارشاد باشد ایرج تقی پور که یکی از عوامل تاثیرگذار در جشنواره جهانی فجر است پیگیر مجوز برای کارگردانی بود که با ساخت و اکران فیلم «یک خانواده محترم» در کشور فرانسه باعث شد تا تصویر مخدوشی از نظام و دفاع مقدس ارائه دهد. فیلم هر آنچه ما به عنوان اعتقادات دینی قبول داریم را زیر سئوال برده‌ و پلان به پلان آن توهین به اعتقادات ما است .

حال این کارگردان با چنین سبقه‌ای قرار است فیلمی با عنوان «یلدا» با آموزه‌های قرآنی بسازد. ظاهرا برای جلوگیری از بروز حساسیت‌های رسانه ها، در هنگام ارائه مجوزساخت به این فیلم، تنها به این موضوع اشاره شده که مضمون فیلم «مسعود بخشی»ژانر اجتماعی است اما امروز تهیه کننده اثر ایرج تقی پور تاکید کرده است که این فیلم بر اساس یک آموزه قرآنی ساخته می‌شود و درباره 2 زن است که به دلایلی رو در روی هم قرار می گیرند. موضوع اصلی «یلدا» درباره عفو و گذشت است

اما این کارگردان با ساخت فیلم «یک خانواده محترم » یک بار به تمام اعتقادات دینی ما توهین کرده و آن‌ها را زیر سوال برده است چگونه است که بار دیگر به این کارگردان اعتماد شده و درباره آموزه قرآنی عفو و گذشت قرار است فیلمی بسازد . اکثر آثاری که در باره عفو و گذشت در سینمای ایران ساخته شده بیشتر داستان‌هایی ضدقصاص دارند .

ادامه نمایش «نبرد خلیج فارس» در ۴شهر

فیلم انیمیشن «نبرد خلیج فارس» ساخته فرهاد عظیما با اقبال مخاطب مواجه شد و هم اینک در شهرهای شیراز، کاشان ، بیرجند و همدان به نمایش خود ادامه می‌دهد .

دفتر پخش فیلم اعلام کرد: تمایل نهادها و ارگان‌ها برای نمایش فیلم همچنان وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانند با هماهنگی دفتر پخش نمایش ویژه برای فیلم در نظر بگیریم .

این فیلم که در۸۰ دقیقه‌ آماده شده در پاسخ به درشت‌گویی‌های هالیوود و سیاست‌مداران آمریکایی است. ساخت این انیمیشن پرهزینه چهارسال طول کشیده و تلاش‌های تبلیغاتی زیادی در آن برای جذب جامعه هدف یعنی نوجوان‌های پسر صورت گرفته است. ستاره این انیمیشن فرمانده‌ای است که از روی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مدل‌سازی شده است .

این فیلم در شهر مشهد اکرانش را آغاز کرد و در تهران و شهرها بزرگ نمایش آن انجام شد. انیمیشن «نبرد خلیج فارس» در گروه انیمیشن فاطمةالزهراء‌ تولید شد .

امسال، دستاوردهای ۲۴ نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود

عباس نظری راد مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری بیست‌و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار داشت: امسال ربع قرن از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌گذرد به همین دلیل سعی داریم فعالیت‌هایی متنوع و متفاوت در این نمایشگاه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلفی برای امسال در نظر گرفته شده است، افزود: مسئولان کمیته‌ها مشخص شدند و هر کدام با توجه به نیازسنجی‌ و هماهنگی‌های صورت گرفته در حال برنامه‌ریزی هستند تا بتوانند رضایت بازدیدکنندگان را جلب کنند.

نظری‌راد با اشاره به اینکه امسال هم نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به قرابت مکانی مصلی و قرآن، با هماهنگی متولیان آن مقرر شد نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی برگزار شود تا بازدیدکنندگان نیز به راحتی بتوانند در ماه مبارک رمضان از این فضای معنوی بهره بگیرند.

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت ارشاد از ایجاد بخشی برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای قرآنی ٢٤ ساله نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و افزود: امسال در نمایشگاه قرآن دستاوردها و اقداماتی که از اولین دوره تاکنون صورت گرفته است، به نمایش گذاشته می‌شود.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» از اول ماه مبارک رمضان از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلی برگزار می‌شود.

«فرمانده» به نیمه رسید/ ادامه تصویربرداری در چابهار

پس از کش و قوس فراوان و حذف نیمی از شرکت کنندگان، از روز سه شنبه تولید این مستند مسابقه در شهرستان بندر چابهار پیگیری می‌شود .

مستند مسابقه فرمانده که از 25 فروردین ماه در « میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، مراحل بعدی خود را در زاهدان و رامشار ادامه داد و اکنون با عبور از نیمه راه، ادامه فیلمبرداری خود را به مدت 5 روز در چابهار پیگیری می کند .

در این مرحله، شرکت کنندگان با حضور در ناو شهید ناظری و انجام برخی از رزمایش های جنگی، توانایی‌های خود را در حوزه‌های متفاوتی نسبت به مراحل پیشین محک خواهند زد .

فیلمبرداری و ضبط مستند مسابقه فرمانده که در ژانر تلویزیونی نمایش واقعی (Reality Show) تولید می‌شود، حدود یک ماه دیگر به طول می انجامد و شرکت‌کنندگان با حضور در موقعیت‌های دشوار، برای بقا در مسابقه می‌بایستی توانایی‌های خود را به منصه ظهور بگذارند .

« فرمانده‌ مسابقه» که نقش داوری و ارزیابی عملکرد شرکت کنندگان را بر عهده دارد، در پایان هر مرحله به سنجش عملکرد شرکت کنندگان می پردازد .

پس از ساخت سه فصل از مستند مسابقه فرمانده با فرماندهی سردار محمد ناظری، با شهادت ایشان، حاج صادق محمودی فرمانده عملیات قرارگاه قدس، نقش فرمانده را در فصل چهارم این مستند مسابقه بر عهده دارد .

مستند مسابقه فرمانده، به کارگردانی مشترک مهدی جبین شناس، امین کفاش زاده و مهدی ماهان و تهیه کنندگی حسین افشار در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه و تولید می‌شود .

ارسال نظر: