حاشیه‌های روز اول نمایشگاه سی‌ام؛

هیس، کتاب‌ها خوابند!/ باران هم چرت نمایشگاه را نپراند/ حضور ناشران متخلف و کپی‌کار در نمایشگاه؛ نظارت وجود ندارد!

کدخبر: 2096137

روز اول نمایشگاه کتاب سی‌ام نسبت به سال گذشته خلوت‌تر بود و مردم استقبال کمی از نمایشگاه داشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، روز اول نمایشگاه کتاب سی ام نسبت به سال گذشته خلوت تر بود و مردم استقبال کمی از نمایشگاه داشتند.

10درصد غرفه خالی در ناشران عمومی

90 درصد ناشران عمومی در غرفه های خود مستقر شده اند و ١٠ درصد باقی هم طبق قوانین باید هر چه زودتر غرفه های خود را برپا کردند در غیر این صورت ناشران دیگر جایگزین می شوند.

نبود تهویه در سالن کودک

مشکل دیگر امسال نبود تهویه در سالن کودک است، که فضای سالن را برای ناشران و مراجعان این بخش سخت می کند؛ این مشکل سال گذشته هم وجود داشت اما راه حلی برایش در نظر گرفته نشده است که هوای این سالن مناسب باشد .

باران عصرگاهی در شهر آفتاب هم نتوانست چرت نمایشگاه را در روز اول بر هم بزند؛ شاید باران در شهر افتاب کابوسی برای ناشران حاضر باشد که مشکلات سال گذشته را برایشان پیش بیاورد.

قطعی برق و دردسترس نبودن دستگاه های کارتخوان

مشکل قطعی برق و قطع دستگاه های کارتخوان از دیگر مشکلات روز اول بود و به گفته مسئولان نمایشگاه، این اتفاقات فقط برای روز اول بوده است و در روزهای آینده شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

حضور ناشران کپی کار در نمایشگاه کتاب

یک مسئله ای که ناشران یک سال است درگیر آن هستند بحث قاچاق کتاب است؛ مسئله ای که قرار بود در نمایشگاه با نظارت اتحادیه ناشران و صنوف اجازه حضور به ناشران کپی کار و متخلف را ندهد اما باز هم در فضای نمایشگاه شاهد حضور این ناشران هستیم؛ ناشرانی که کتاب های ناشر اصلی را به راحتی کپی می کنند و می فروشند بدون هیچ گونه نظارت!

ارسال نظر: