سید حسن نصرالله:

بیکاری خطرناکترین مشکل است که دولت‌ها باید آن را در اولویت قرار دهند/ باید قوی باشیم در غیر اینصورت گرگ‌ها ما را می‌خورند

کدخبر: 2096027

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جانباز و روز کارگر گفت که بیکاری باعث طلاق، مزدور شدن و گرایش به مواد مخدر و دیگر موضوعات می‌شود و دولت‌ها و حکومت‌ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از تلویزیون المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز گفت: در عراق شاهد بودیم که جهان در برابر کشتار مردم و در برابر تامین کنندگان مالی و اسلحه برای تروریست‌ها سکوت کرده بود. در موضوع موصل برخی از رسانه های عرب در خدمت داعش قرار گرفته‌اند زیرا آمریکا قصد دارد ملت عراق را تسلیم خود کند. در یمن هم جنایت صورت می‌گیرد اما جهان ساکت است و کشته شدن میلیون‌ها یمنی را نادیده می‌گیرند چرا که سعودی که متحد آمریکاست در حال کشتار بی‌گناهان است. دهها زن و کودک فوعه و کفریا در عملیات انتحاری شهید شدند اما هیچ‌کس در جهان حرفی نزد و شورای امنیت اقدامی عملی نکرد.

وی تاکید کرد: ایثارگری های جانبازان بود که باعث آزادی جنوب لبنان، ایجاد امنیت و آرامش در لبنان و آزادی اسرا شد و موازنه بازدارندگی را در برابر اسرائیل بوجود آورد و طرح اسرائیل بزرگ را بر هم زد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیرکل حزب الله گفت: در زمانی که گروههای مسلح و تروریستی، مناطق مرزی لبنان را اشغال کردند، این ایثارگری های جانبازان و رزمندگان بود که امنیت را به لبنان بازگرداند و موفقیت های زیادی را در سوریه نصیب ما کرد.

سید حسن نصرالله افزود: پس از خروج گروه‌های مسلح از مناطق همجوار لبنان، همه مناطق لبنان به جز عرسال در امنیت کامل به سر می برند این امنیت رایگان به دست نیامده است و ما بیش از دیگران بر حفظ آن اصرار داریم.

وی همچنین درباره روز کارگر گفت: مشکل بیکاری بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مشکلی است که لبنان با آن مواجه است زیرا بیکاری عامل بسیاری از مفاسد است. دولت باید به مسئولیت خود در این خصوص عمل کند و آن را در اولویت قرار دهد.

سید حسن نصرالله در ادامه با بیان این که قانون انتخابات در لبنان موضوع سرنوشت ‌ساز و حساسی است و باید به‌دور از اختلافات با آن برخورد کرد افزود: برخی تلاش می‌کنند تا از موضوع قانون انتخابات، استفاده سیاسی کنند و رقیبان خود را تخریب کنند یا ائتلاف های موجود را بر هم بزنند.

سید حسن نصرالله در ادامه به ارائه دلایل و مستندات خود در مقابل شایعات پرداخت و گفت: کسانی که حزب الله را متهم می‌کنند که قصد دارد به مسیحیان اجازه انتخاب نمایندگان خود را ندهد بی‌دلیل سخن می‌گویند.

وی افزود: ما قانون نسبیت انتخابات را بر اساس منافع ملی و عدالت قبول کردیم. علاوه بر این حزب الله و جنبش امل (دوگانه شیعه) با هر قانون انتخابات که به دست آید موافق هستند. ما نمی خواهیم قانون نسبیت انتخابات را بر دیگران تحمیل کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: لبنان بر لبه پرتگاه قرار گرفته است و هر گزینه ای به جز تصویب قانون انتخابات گزینه بد خواهد بود. نباید کشور را در شرایط کنونی منطقه و جهان به پرتگاه بیندازیم. کشور، امانتی به دست ملت و احزاب لبنان است.

وی افزود: 1500 اسیر فلسطینی اعتصاب غذا کرده‌اند، ما از این افراد که دست به اقدامی جهادی و مقاومتی برای رسیدن به خواسته‌های مشروعشان زده‌اند حمایت می‌کنیم. اسرائیل امیدوار است که با گذشت زمان، اسیران فلسطینی دست از مقاومت بکشند. از اسرائیل به جز این، انتظاری نیست اما اتحادیه عرب، اروپا، غرب و رسانه های عربی کجا هستند؟ اگر این اتفاقات در کشور دیگری رخ داده بود که در خدمت آمریکا نبود، تمام دنیا به اعتراض بلند می‌شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر کشور ما امنیت دارد، علت آن شورای امنیت و سازمان های بین المللی نیستند بلکه خون شهدا و ایثارگری جانبازان و مقاومت ملت لبنان است. از جهان و آمریکا و غرب انتظار عدالت و احقاق حق نداشته باشید. نباید از کسانی که خود، اصل مشکل و مصیبت هستند کمک بخواهیم یا به آنها امید داشته باشیم. باید به قدرت خود تکیه کنیم. ما در جهان گرگ صفتان زندگی می کنیم، اگر ضعیف باشیم خورده می شویم.

سید حسن نصرالله افزود: در غوطه شرقی درگیری‌های شدیدی در جریان است و از ان خطرناک تر، دیدگاه گروه‌های مسلح در قبال یکدیگر است. آنها یکدیگر را کافر و خوارج و باغی می‌خوانند و به یکدیگر رحم نمی‌کنند. اگر این افراد بر سوریه مسلط شده بودند، چه بر سر مردم سوریه آمده بود؟ این گروه‌ها، همان‌هایی هستند که آمریکا و غرب و سعودی و قطر می‌خواستند جایگزین حکومت سوریه کنند. تسلط گروههای مسلح بر سوریه این کشور را نابود می‌کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت با گذشت زمان و با نگاهی به جنایات تروریستها در عراق و لیبی و مناطق مختلف سوریه، به این موضوع بهتر پی می‌بریم که حضور ما در سوریه صحیح بوده است. کسانی که در سوریه جنگیدند به گروه‌های مسلح اجازه ندادند تا ارتش سوریه از بین برود و حکومت آن ساقط شود و گروه‌های مسلح بر سوریه مسلط شوند که این خود، پیروزی بزرگی است.

ارسال نظر: