سرتیپی در دفاع از افزایش بهای بلیت سینماها:

اگر افزایش قیمت نداشتیم سینماها ورشکسته می‌شدند/ هیچگونه حمایتی از سوی دولت برای جبران هزینه سینماها صورت نمی‌گیرد

کدخبر: 2095855

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای کشور گفت: افزایش بلیت‌های سینما چندان زیاد نبوده و تنها ۲۰ درصد رشد داشته؛ از سوی دیگر هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها قیمت بلیت‌ها افزایش نیافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "فرهنگ نیوز" نوشت: علی سرتیپی، رئیس کانون پخش کنندگان سینمای کشور با اشاره به افزایش بلیط سینماها و ریزش مخاطبان سینما در اکران های نوروزی گفت: در ابتدا باید بگویم که افزایش بلیت ها چندان زیاد نبوده است و تنها 20 درصد رشد داشته، از سوی دیگر هنوز در بسیاری از شهرستان ها قیمت بلیت ها افزایش نیافته است. همچنین با توجه به هزینه های زیادی که سالن های سینما دارند و هر ساله نیز افزایش می یابد، بالا رفتن قیمت بلیت سینماها اجتناب ناپذیر بود.

وی ادامه داد: طبیعتا اگر افزایش قیمت بلیت سینماها در کشور صورت نگیرد، شاهد ورشکستگی سینماها خواهیم بود؛ چرا که هیچ گونه حمایتی از سوی دولت برای سینماها رخ نمی دهد و دولت تاکنون یک ریال هم کمک برای جبران هزینه های مختلف سینماها انجام نداده است.

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای کشور تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش استقبال مخاطبان از سینماها، بالا بردن کیفیت سالن های سینمایی است که قطعا این مسئله نیازمند صرف هزینه های بالایی است که باید این هزینه ها جبران شود؛ با این حال کمترین مبلغ برای افزایش بلیت سینماها اعمال شده است.

سرتیپی تصریح کرد: درست است که در مقابل افزایش فروش فیلم ها، با کاهش مخاطب همراه بوده ایم ولی کمتر از 5 درصد این کاهش مربوط به افزایش قیمت بلیت است؛ چرا که باید نوع فیلم‌های اکران شده و چیدمان آنها در فروردین ماه و همچنین شرایط تبلیغات آنها را هم در نظر بگیریم؛ از طرف دیگر امسال مخاطبان رسانه ملی رشد داشتند و تمام این عوامل در ریزش مخاطبان دخیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه فیلم ها در اکران های نوروزی با افزایش فروش خوبی نسبت به سال گذشته مواجه هستند و نباید این مسئله را نادیده گرفت.

ارسال نظر: