۱۳ هزار واحد گلخانه ای احداث شد

کدخبر: 2095827

استفاده از انواع تاسیسات گلخانه ای، راهکاری آزمون شده برای برون رفت از محدودیت هایی است که تغیرات شدید آب و هوایی اقلیم ها بر روند تولید محصولات کشاورزی تحمیل کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »بانک کشاورزی با هدف کمک به مدیریت منابع محدود انرژی، آب و خاک و در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت تدبیر و امید، در سال 1395 بالغ بر 7500 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه گلخانه ها پرداخت کرد.

این تسهیلات که به احداث قریب به 13 هزار واحد تاسیسات گلخانه ای در سطح کشور منجر شد، راهکاری موثر برای جبران محدودیت های منابع آب و خاک و شرایط نا مناسب دمایی بود و تاثیر به سزایی در اشتغالزایی، کاهش روند مهاجرت به شهرها ، افزایش تولید و تامین امنیت غذایی کشور داشت.

دردنیای امروز که رقابتی بین المللی برای استفاده هرچه بیشتر و بهتر از منابع انرژی، آب و خاک وجود دارد، ترویج و گسترش به کارگیری روش های دانش بنیان برای تولید محصولات کشاورزی، که علاوه بر قابلیت کنترل شرایط محیطی و استفاده بهینه از منابع، پربازده و کاربردی باشند نقشی اساسی در تامین امنیت غذایی و سرنوشت کشورها دارد.

استفاده از انواع تاسیسات گلخانه ای، راهکاری آزمون شده و موفق برای برون رفت از محدودیت هایی است که تغیرات شدید آب و هوایی اقلیم ها بر روند تولید محصولات کشاورزی تحمیل کرده است.

درراستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات برای احداث تاسیسات گلخانه ای را یکی از اولویت های اعتباری این بانک قرار داده است و شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور طی سال 1395، بالغ بر 7500 میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه ای به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کردند.

مدیریت بانک کشاورزی در استان های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب با پرداخت 1118، 1076 و 771 میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه ای در سال 1395، بیشترین میزان جذب اعتبارات گلخانه ها را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر: