نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبان نشان داد؛

عبور اصلاح‌طلبان از روحانی به جهانگیری

کدخبر: 2095663

حضور بی‌فروغ روحانی در مناظره جمعه که با عصبانیت و لرزش دست همراه بود به همراه حرارت جهانگیری در مناظره‌ کار را به آنجا رسانده است که در نظرسنجی‌هایی که از زمان پایان مناظره تاکنون در میان رسانه‌های اصلاح‌طلب انجام می‌شود جهانگیری با اختلاف بالا روحانی را پشت سر بگذارد.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: روز گذشته بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره اولین مناظره‌ای زنده بین 6 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی از صدا و سیما پخش شد.

نکته‌ای که در مناظره روز گذشته به چشم می‌آمد حضور پر رنگ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روحانی بود؛ رد و بدل شدن چندباره سخنان تند میان جهانگیری با قالیباف در بخش پایانی مناظره باعث شد تا حضور روحانی در این برنامه تلویزیونی کمرنگ جلو کند و از سوی دیگر جهانگیری که از وی به عنوان کاندیدای پوششی برای کمک به روحانی اسم برده می‌شد با چنان حرارتی، در این مناظره، گرم مبارزه شد که دیگر نامزدها توجهی به روحانی با آن لرزش دستش نمی‌کردند.

به نظر می‌رسد حضور پرحرارت جهانگیری در مناظر دیروز و اینکه خود را متعلق به جریان اصلاحات نامید باعث شده تا محبوبیت وی بین طرفداران اصلاح‌طلب دولت افزایش پیدا کند و او که پیش از این در اکثر مجامع به عنوان یار کمکی روحانی در مناظره‌ها نامیده می‌شد اکنون خودش را به عنوان کاندیدای مستقلی که توانایی به دست آوردن طرفداران دولت یازدهم را هم دارد معرفی کند اتفاقی که می‌توان از آن به کلید خوردن عبور از روحانی از طرف اصلاح‌طلبان تعبیر کرد.

حضور بی‌فروغ روحانی در مناظره جمعه که با عصبانیت و لرزش دست همراه بود به همراه حرارت جهانگیری در مناظره‌ که خود را در رقابت با قالیباف نشان داد کار را به آنجا رسانده است که در نظرسنجی‌هایی که از زمان پایان مناظره تاکنون در میان رسانه‌های اصلاح‌طلب انجام می‌شود جهانگیری با اختلاف بالا روحانی را پشت سر بگذارد، موضوعی که نشان از درخشش یکباره جهانگیری در میان مخاطبان این رسانه‌ها که عمدتا اصلاح‌طلب هستند، دارد.

در نظرسنجی سایت اصلاح‌طلب عصر ایران، اسحاق جهانگیری توانسته با کسب 67.52 درصد آرا در برابر حسن روحانی که فقط 14.59 را کسب کرده به پیروزی قاطعی با اختلاف بیش از 52 درصدی برسد.

در نظرسنجی که در کانال سایت پویش اصلاحات انجام شده است جهانگیری 63 درصد و روحانی 16 درصد آرا را به دست آورده که این هم نشان از پیروزی 47 درصدی جهانگیری در برابر روحانی آن هم در میان مخاطبین اصلاح‌طلب این سایت دارد.

از دیگر محل‌هایی که در خصوص انتخابات روز گذشته نظرسنجی برگزار کرده کانال ضدانقلاب مملکه است که جهانگیری توانسته با کسب 72 درصد آرا در برابر 13 درصدی که به روحانی رای داده‌اند با اختلاف قاطع 59 درصدی روحانی را پشت‌سر بگذارد.

البته به نظر می‌رسد محبوبیت جهانگیری نه تنها در میان اصلاح‌طلبان بلکه در میان طرفداران دولت هم بیش از روحانی باشد؛ در نظرسنجی که سایت دامادم که خود را پایگاهی اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا می‌نامد برگزار کرده است، جهانگیری با 35.9 درصد در برابر 25.9 درصدی که روحانی به دست آورده پیشتاز است.

ارسال نظر: