تا آخر امسال صورت می‌گیرد؛

افتتاح بزرگ‌ترین پروژه عمرانی جهان اسلام

کدخبر: 2095631

صحن حضرت زهرا (س) که کار عملیاتی آن از سال ۹۱ آغاز شده، در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی خواهد بود و قرار است بخش زیارتی آن تا نیمه اول امسال و شهریور ماه به طور کامل به پایان برسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "فرهنگ نیوز" نوشت: صحن حضرت زهرا (س) که کار عملیاتی آن از سال 91 آغاز شده، در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی خواهد بود و قرار است بخش زیارتی آن تا نیمه اول امسال و شهریور ماه به طور کامل به پایان برسد.

گفتنی است، صحن حضرت زهرا (س) که در مساحتی بالغ بر شش هکتار و زیربنای 220 هزار ساخته می شود؛ یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی جهان اسلام تا به امروز به شمار می رود که بخش زیارتی آن بالغ بر 110 هزار مترمربع خواهد بود.

لازم به ذکر است، بخش غیرزیارتی این صحن نیز که زیربنای 110 هزار مترمربعی دارد، تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و صحن حرم حضرت علی (ع) بعد از پایان عملیات عمرانی صحن حضرت زهرا (س) به طور ویژه ای گسترش خواهد یافت؛ البته برای تکمیل بخش غیرزیارتی صحن حدود 300 میلیارد تومان بودجه نیاز است که تمام آن تامین اعتبار شده است.

لازم به ذکر است، بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا (س) شامل موزه، کتابخانه و مهمانسرا است است که تا پایان سال تمام آنها به بهره برداری می رسد.

ارسال نظر: