در همایش طرح مطالبات نسل جوان مطرح کرد؛

عارف: جوانگرایی را از دولت دوم روحانی مطالبه می‌کنیم

کدخبر: 2095483

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر لزوم مطالبه جوانگرایی در دولت دوم حسن روحانی تأکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا عارف در همایش طرح مطالبات نسل جوان که صبح امروز (پنج‌شنبه) از سوی ستاد جوانان و دانشجویان اصلاح‌طلبان تهران در سالن همایش‌های رایزن برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس جمع‌بندی عملکرد دو دهه ۷۰ و ۸۰، به راهبردی در دهه ۹۰ رسیدیم که چون مهمترین مسأله آن منافع ملی و توجه به شرایط و موقعیت کشور بود تا به حال گام‌های درستی برداشتیم و تصمیمی معقول و منطقی را در سال ۹۲ اتخاذ کردیم که مسیر را برای راهبردهای ما هموار کرد.

وی افزود: ما در اسفند ۹۴ گام دوم را طی کردیم و اکنون در راستای گام سوم هستیم که تکلیفی جدی برای سازندگان کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همواره سرمایه گفتمان اصلاحات بوده‌اند، ادامه داد: من همواره به این افتخار کرده‌ام که جوانان از ما جلوتر هستند و مردم هم از ما مدعیان سیاسی خیلی جلوترند. جوان‌ها حقیقتاً هدایت کننده دستاوردها هستند و امروز ما گامی را پیش رو داریم که از گام دوم مهم‌تر است و باید مسیر را ادامه دهیم. خوشبختانه گام‌های اول را درست برداشته‌ایم زیرا عملکرد ما ریشه در گفتمانی داشت که آن هم ریشه در انقلاب دارد و البته ظرفیت گفتمان اصلاحات فراتر از عملکرد ما اصلاح‌طلبان است و ما باید این ظرفیت را در خدمت مردم قرار دهیم. البته کوتاهی و مشکلاتی هم داشته‌ایم.

عارف با بیان اینکه راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ادامه مسیر سال ۹۲ است، یادآور شد: ما دستاوردهای ارزشمندی را شاهد بودیم. حضور آقای روحانی در دور دوم در راستای ادامه مسیر سال ۹۲ است که مسیر درستی بود و شوراهای شهر به عنوان دستاورد دولت اصلاحات و بخشی مترقی از قانون اساسی برای ما حایز اهمیت است. توصیه ما این است که از هیچ شورای شهری غافل نشویم. البته تهران برای ما مهم است اما نباید از شوراهای دیگر غافل شویم.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که پوسترچسبان جوانان باشیم. چرا که نقش و سهم جوانان را ارزشمند و بی‌بدیل می‌دانیم. همچنین زنان ۵۰ درصد جامعه هستند و ما نمی‌توانیم از این سرمایه غافل باشیم؛ بلکه معتقدیم که باید در برخی رویدادهای سیاسی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. شوراهای شهر باید دربرگیرنده افراد متخصص، دردمند و آشنا به مسایل شهری باشند.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به پروسه چهار مرحله‌ای تعیین لیست شوراها، اظهار کرد: به دلیل حساسیت شورای شهر تهران بستن لیست نهایی شورای تهران بعد از طی مراحل پیش‌بینی شده به عهده شورای عالی سیاست‌گذاری خواهد بود.

عارف با بیان اینکه گفتمان اصلاحات باید از احزاب استفاده کند، ادامه داد: ما باید به سمت حرکت حزبی برویم. اگر امروز احزاب شکل گرفته بودند ما نیازی به حرکت جبهه‌ای نداشتیم. اما به هر حال باید در حرکت جبهه‌ای از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. برخی افراد در چارچوب احزاب نمی‌گنجند لذا بعضاً باید احزاب گذشت کنند تا با خرد جمعی بتوانیم مسیر را ادامه دهیم. البته سعی خواهیم کرد حتی الامکان این کار بر مبنای شایسته‌سالاری پیش برود.

این نماینده مجلس با اشاره به شرایط سال‌های اول دهه ۹۰ و پس از انتخابات سال ۸۸ تأکید کرد: ما از این مرحله عبور کرده‌ایم اما خطری مهمتر از آن درون جریان اصلاحات داریم که باید مراقب باشیم. اجماع ارزشمندی که در انتخابات سال ۹۴ کارآیی‌اش را نشان داده باید در این مرحله هم ادامه داشته باشد و آن را به عنوان یک دستاورد ارزشمند قدر بدانیم. ما اثر «تَکرار» را در انتخابات دیدیم و سعی می‌کنیم در انتخابات پیش رو نیز در جریان تهیه لیست بر اساس ضوابط و به دور از سهم‌خواهی پیش برویم.

رییس فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان یک مطالبه جدی جوانگرایی را از دولت آقای روحانی در دوره دوم بخواهیم. در شوراها هم اگر جوانان شایسته‌ای وارد شوند می‌توانند بعدها در مناصب بعدی خدمت کنند و قطعاً این نگاه را با توجه به تخصص افراد دنبال خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: