عصر چهارشنبه رخ داد

شهادت ۹ تن از نیروهای مرزبانی در درگیری با اشرار مسلح در میرجاوه/ جیش الظلم مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

کدخبر: 2095438

در درگیری مأموران هنگ مرزی میرجاوه با اشرار مسلح، ۹ تن از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیدند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: ۹ نفر از ماموران مرزبانی منطقه میرجاوه در اثر تیرانداری اعضای گروهک جیش الظلم( جیش العدل) به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی موحدی راد اظهار داشت: همچنین 2 مرزبان نیز در این حادثه مجروح شدند که یکی از آنها تحت عمل جراحی قرار گرفت و دیگری وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: نیروهای متخاصم پس از درگیری و به شهادت رساندن مرزبانان به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.

دادستان زاهدان گفت: 11 نفر از ماموران مرزبانی متشکل از سه نیروی کادر و هشت سرباز وظیفه حدود ساعت 20 چهارشنبه شب در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: متاسفانه سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی در این حادثه بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف به شهادت رسیدند.

دادستان زاهدان افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران به همراه نیروهای امنیتی در حال بررسی حادثه و پیگیری آن هستند.

موحدی راد با اعلام اینکه محل وقوع این جنایت، منطقه مرزی دارای پوشش جنگلی است، گفت: متجاوزان گروهک جیش العدل (جیش الظلم) پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: ستوان سوم علی پودینه، ستوان سوم محسن دایی زاده و ستوان سوم حمیدرضا جهانتیغ شهدای درجه دار مرزبانی سیستان و بلوچستان در این حادثه هستند.

وی ادامه داد: 6 سرباز وظیفه به نام های حجت کاظمی، صادق خدادادی، امیرمحمد مکاری، مهدی امینی، حسین طاهریان و معین بیانی نیز در این حادثه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: سربازان داوود باشتنی و مرتضی اردنی نیز در این حادثه مجروح شدند.

بر اثر درگیری اشرار مسلح با نیروهای مرزبانی در هنگ مرزی میرجاوه، 10 نفر از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیدند.

این درگیری همچنین چهار نفر مجروح بر جای گذاشته که حال آنان وخیم گزارش شده است.

سردار منتظرالمهدی در گفتگو با تسنیم با اشاره به درگیری عصر امروز مرزبانان استان سیستان و بلوچستان با اشرار تروریست و شهادت تعدادی از ماموران مرزبانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: عصر امروز و در پی گشت‌زنی مرزبانان منطقه میرجاوه تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان اقدام به شلیک گلوله‌های دوربرد به سمت ماموران مرزبانی کردند که در پی این حمله تروریستی، متاسفانه تعدادی از ماموران مرزبانی کشورمان به شهادت رسیدند.

سخنگوی نیروی انتظامی با تاکید بر این که مرزبانان کشورمان با سلاح‌های دوربرد و از داخل خاک پاکستان مورد حمله قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: مسئولیت این اقدام بر عهده دولت پاکستان است و آنها باید پاسخگوی این اقدام باشند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فرمانده مرزبانی ناجا در منطقه حاضر شده و در حال بررسی موضوع است

*** گروهک تکفیری - تروریستی «جیش الظلم» مسئولیت حمله به مرزبانان کشورمان را بر عهده گرفت.

اسامی ۶ شهید

در این حمله تروریستی، ‌ستوانسوم حمیدرضا جهانتیغ، ستوانسوم علی پودینه و ستوانسوم محسن دایی‌زاده از پرسنل کادر نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و سربازان وظیفه حجت کاظمی، مهدی امینی و امیر مکاری‌ به شهادت رسیده‌اند.

سربازی دیگر به‌علت شدت جراحت وارده به شهادت رسید که هنوز نام وی اعلام نشده است.

گروهک تکفیری‌، تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را به‌عهده گرفت.

اسامی سایر سربازان وظیفه که در این حمله به شهادت رسیده‌اند متعاقباً اعلام می‌شود.

ارسال نظر: