هشدار لاوروف درباره تکرار حملات هوایی آمریکا به سوریه + فیلم

کدخبر: 2095400

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه حمله هوایی آمریکا به سوریه باعث به تاخیر انداختن حل بحران در این کشور شد، تاکید کرد: باید تحقیق شفاف و مفصلی درباره حمله خان شیخون صورت گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در ششمین کنفرانس امنیت بین الملل در مسکو گفت: شاهد تشدید تنش در سطح منطقه و جهان هستیم. تروریسم ابعاد جدیدی به خود گرفته است و مقابله با آن اولویت ماست. باید ائتلاف بزرگ بین المللی برای مبارزه با تروریسم تشکیل شود.

وزیر خارجه روسیه گفت باید فشارهای اقتصادی بر داعش تشدید شود. برای مسکو مبارزه با تروریسم اهمیت دارد. نشست های آستانه به حل بحران در سوریه کمک می کند.

وی افزود: همه خطر تکرار حملات هوایی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در سوریه را درک می کنند. تلاش هایی برای سوء استفاده از حادثه خان شیخون به منظور تغییر نظام سوریه صورت می گیرد.

لاوروف افزود: موضع مشترکی با جامعه جهانی در برابر کره شمالی داریم. از شرکای خود دعوت می کنیم تا به دنبال همکاری خارج از چارچوب ائتلاف ها باشند و تاکید می کنیم روابط بین الملل باید بر اساس احترام متقابل صورت گیرد. اقدام ناتو به استقرار سپر موشکی، مانعی برای تقویت ثبات جهانی است و تاثیر منفی بر امنیت بین الملل دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما خواهان حل و فصل اوضاع در اوکراین هستیم. ما دعوت می کنیم تا اجرای توافقنامه ایجاد منطقه صلح و امن از واشنگتن تا ونکوور از سرگرفته شود.

لاوروف حمله هوایی آمریکا به سوریه باعث به تاخیر انداختن حل بحران در این کشور شد. باید تحقیق شفاف و مفصلی درباره حمله خان شیخون صورت گیرد.

ارسال نظر: