پارسی‌نژاد:

داستان‌های کوتاه زنوزی تاثیر بسزایی در ادبیات دفاع مقدس گذاشت

کدخبر: 2095393

کامران پارسی‌نژاد، گفت: در زمینه حوزه دفاع مقدس ایشان مجموعه داستان‌های کوتاهی را خلق کردند که تاثیر بسزایی در ادبیات دفاع مقدس گذاشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پارسی‌نژاد با بیان اینکه دوستی‌اش با مرحوم زنوزی جلالی به سال ها پیش در حوزه هنری برمی‌گردد، گفت: من آقای زنوزی عزیز را از سال 1370 می‌شناسم و اتفاقا آشنایی‌ام با ایشان در حوزه هنری اتفاق افتاد، در زمانی که خانم راضیه تجار آن سال ها دوره‌های داستان‌نویسی داشتند من با این دوست بزرگوار آشنا شدم. اکنون با رفتن ایشان 23 سال از دوستی‌مان می گذرد و آن مرحوم جدای از اینکه همکارم بودند نزدیک‌ترین دوستم بودند و طی این سال ها همیشه همدل و همیارم بودند و همیشه نگران من بودند و برایم ناراحت می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با فقدان این عزیز از دست رفته احساس می‌کنم یک ستون را از دست داده‌ام. معمولا وقتی یک فردی از دنیا می‌رود مرسوم است که اطرافیان به اخلاق پسندیده او اشاره می‌کنند اما من اکنون بدون تملق می‌گویم که ایشان واقعا یک انسان واقعی و یک مرد بودند، مردی که پهلوان در زندگی، شجاعت و بیان باورهایشان بودند و پای قول و قرارهایشان ایستادند، به خصوص در روزگاری که کمتر پیدا می‌شود فردی واقعا پای کار باشد، مرحوم زنوزی واقعا مرد بود.

این نویسنده و پژوهشگر همچنین درباره اینکه مرحوم زنوزی جلالی در ادبیات جنگ چه تاثیری گذاشت، یادآور شد: در زمینه حوزه دفاع مقدس ایشان مجموعه داستان‌های کوتاهی را خلق کردند که تاثیر بسزایی در ادبیات دفاع مقدس گذاشت؛ چراکه ایشان درست زمانی این اقدامات را انجام دادند که جنگ تمام نشده بود و در آن زمان که بسیاری از آثار رنگ و بوی شعاری و سفارش نویسی داشت، اما مرحوم زنوزی به دلیل اینکه خودشان جنگ را تجربه کرده بودند و حضور داشتند آثار ماندگاری در این زمینه از خود بر جای گذاشتند که در زمان خودش تاثیرگذار و الگویی برای نویسندگانی بود که می‌خواستند وارد این عرصه شوند.

پارسی‌نژاد در پایان اظهار کرد: همان طور که می‌دانید آخرین اثر زنده‌یاد زنوزی «برج110» بود که در ادبیات داستانی بسیار هم ماندگار بود و خواهد ماند. مهم‌ترین ویژگی این اثر، نثر پخته و قوام یافته‌اش بود که در عین حال تاریخ بشر را هم رصد کرده است. امیدوارم این کتاب مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

فیروز زنوزی جلالی، نویسنده برگزیده چندین جایزه ادبی، پس از تحمل چندین سال رنج از بیماری سرطان ریه، صبح دیروز، پنجم اردیبهشت ماه در بیمارستان مسیح دانشوری دار فانی را وداع گفت.

گفتنی‌است مراسم تشییع فیروز زنوزی جلالی نویسنده فقید کشور، ساعت 10 صبح پنج‌شنبه 7 اردیبهشت ماه از حوزه هنری به سمت بهشت زهرا برگزار می‌شود.

ارسال نظر: