پیام‌ تسلیت مسئولان فرهنگی برای درگذشت فیروز زنوزی جلالی

کدخبر: 2095350

مسئولان فرهنگی در پیامی، درگذشت زنده یاد فیروز زنوزی جلالی، نویسنده و برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در پی درگذشت فیروز زنوزی جلالی از نویسندگان و مدرسان کشورمان مسئولان حوزه فرهنگی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی

انا لله و انا الیه راجعون درگذشت نویسندۀ توانمند و انقلابی فیروز #زنوزی_جلالی پس از تحمل یک دوره بیماری سخت موجب تأسف و تأثر گردید. فقدان این نویسندۀ ارزشمند که آثارش بارها مورد توجه جشنواره‌های ادبی مختلف گردید ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است. مجمع ناشران انقلاب اسلامی، درگذشت این نویسندۀ انقلابی و مؤمن را به خانوادۀ آن مرحوم و همۀ اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می‌گوید. از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت داریم و رجاء واثق داریم که صاحب این روز، پیامبر مکرم اسلام(ص)، شفیع این عزیز فقید باشد. انجمن قلم ایران

درگذشت نویسنده، منتقد و مدرس بزرگ فیروز زنوزی جلالی را به جامعه ادبی ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت و برای آن محروم آرزوی مغفرت و علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

انجمن قلم ایران

تسلیت مدیرعامل خانه کتاب

متن پیام مجید غلامی جلیسه به شرح زیر است:« خبر درگذشت فیروز زنوزی جلالی از نویسندگان پیشکسوت کشورمان و مدرس داستان نویسی موجب تأثر و تألم شد.

فقدان آن نیکمرد که در بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به خاطر کتاب «قاعده بازی» مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته بود، برای جامعه ادبی کشور ضایعه‌ای است جبران ناپذیر و غمی گران. اما آثار پرمایه او همواره به یادگار خواهد ماند و نامش را در تاریخ فرهنگ و ادب ایران‌زمین زنده و جاوید نگاه خواهد داشت.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده، دوستان و آشنایان آن زنده یاد، این ضایعه را به اهل فرهنگ، فضیلت و دوستداران ادبیات تسلیت می گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که بایسته چنین رفعتی است.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی

در پیام تسلیت بنیاد شعر و ادبیات داستانی آمده است: «امروز، اهالی ادبیات، آفرینندگان داستان و ادب‌جویان جوان که سال‌ها در محضر شاگردی استاد زنوزی جلالی زانو زده بودند، نویسنده‌ای بزرگ و توانا و معلمی دلسوز و صبور را از دست دادند که خلأ حضورش در فضای داستان‌نویسی کشور به سادگی پر نخواهد شد. بنیاد شعر و ادبیات داستانی درگذشت این نویسنده را که پس از ماه‌ها تحمل بیماری جانکاه سرطان و در یکی از عزیزترین روزهای اسلامی روی داد، صمیمانه به خانواده مرحوم زنوزی جلالی و جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گوید.»

ارسال نظر: