انهدام باند ۴ نفره زورگیری های خشن/اعتراف متهمان به زورگیری

کدخبر: 2095238

چهار زورگیر خشن غرب و شمال غرب تهران که زیر ۱۸ سال سن داشتند، پس از دهها زورگیری با تهدید سلاح سرد، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ۲۷ فروردین مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در اتوبان نیایش، تقاطع چمران، به چهار سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند.

پس از توقف پراید و در بازرسی اولیه مأموران موفق به کشف یک قبضه قمه، دو قبضه چاقوی ۳۰ سانتی‌متری، یک رشته زنجیر به همراه چند دستگاه گوشی تلفلن همراه و همچنین مدارک شناسایی و کارت‌های عابربانک متعلق به افراد غیر از چهار سرنشین پراید شدند.

با دستگیری چهار جوان به نام‌های فرهاد، کامران، سامان و حمید (هر چهار نفر ۱۷ ساله) و اعتراف اولیهٔ آنها به مسروقه بودن اموال کشف شده، پرونده مقدماتی با «سرقت‌های به‌عنف» تشکیل و پرونده به دستور معاون ارجاع دادسرای ناحیه ۲۹ تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از اموال بدست آمده از متهمان (مدارک شناسایی) موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که تمامی آنها به شیوه‌ای مشابه مورد ضرب و جرح، تهدید و نهایتاً سرقت به عنف اموال قرار گرفته بودند.

پیرمردی ۶۰ ساله پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی دقیق و کامل متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:در ساعت ۸صبح از پل مدیریت به مقصد خیابان مطهری، سوار یک پراید با چهار سرنشین جوان شدم. سه سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من نیز در صندلی جلو؛ پس از حرکت و طی مسافتی کوتاه، ناگهان سرنشینان عقب به گونه‌ای به من حمله‌ور شدند که تیزی چاقو را زیر گلویم احساس کردم. آنها با وجود سن کم، بسیار خشن بودند؛ یک نفر از آنها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دو نفر دیگر، در حالی که آنها نیز چاقو در دست داشتند، با تهدید اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه، عابربانک و رمز آن و دو میلیون تومان پول همراهم کردند. نهایتاً در اتوبان نیایش، مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند.

متهمان که هر چهار نفر آنها بچه محل یکدیگر در منطقه قلعه حسن‌خان هستند، در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده فرحزاد، میدان کتابی، نیایش و … اعتراف کردند که با تجمیع پرونده‌های سرقت مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای شدند که متهمان اقدام به زورگیری از آنها کرده بوند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به سن زیر ۱۸۸ سال متهمان، قرار قانونی از سوی مقامقضایی صادر و هر چهار متهم تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند اما همچنان پرونده آنها برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است؛ لذا از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط چهار سرنشین جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا برای شناسایی تصاویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) - ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

ارسال نظر: