رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد:

تحویل کلید ضریح اهدایی مردم به امامین عسکریین (ع) به دیوان وقت شیعه عراق

کدخبر: 2095203

پلارک گفت: شب گذشته طی مراسمی کلید ضریح اهدایی مردم ایران به امامین عسکریین (ع) تحویل دیوان وقت شیعه عراق شد و امروز هم ضریح به طور رسمی به روی زائرین بازگشایی شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "فرهنگ نیوز" نوشت: حسن پلارک گفت: شب گذشته طی مراسمی کلید ضریح اهدایی مردم ایران به امامین عسکریین (ع) تحویل دیوان وقت شیعه عراق شد و امروز هم ضریح به طور رسمی به روی زائرین بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: در حال مذاکره برای شروع طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) هستیم و این پروژه، برنامه جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال جدید به شمار می رود که در دو حوزه تملک زمین و شروع عملیات اجرایی دنبال می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: طراحی طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) سال گذشته به اتمام رسیده و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، عملیات اجرایی آن را امسال آغاز خواهیم کرد؛ البته هنوز زود است که درباره پایان زمان پروژه صحبت کنیم.

پلارک خاطر نشان کرد: بر اساس پروژه طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) شعاع 300 متری اطراف حرم برای گسترش حرم پیش بینی شده است و بعد از تملک زمین ها، عملیات اجرایی را آغاز می کنیم.

گفتنی است، این ضریح در مدت 4 سال و زیر نظر دفتر آیت الله سیستانی ساخته شده و در آن 10 و نیم تن چوب ساج، 4 و نیم تن نقره، 70 کیلوگرم روکش طلا و 3 تن مس استفاده شده است.

ارسال نظر: