اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»، خطاب به رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی‌ وی:

با آمارسازی و جابجاییِ سرفصل‌ها کشور را از رکود خارج کردید/ وضعیت اقتصادی کشور نسبت به ۴ سال قبل بدتر شده است

کدخبر: 2095171

جهان‌ بیگلری گفت: در دولت یازدهم  گماردن افرادی بی‌صلاحیت در پست‌های مدیریتی کلان کشور موجب ضرر‌های قابل ملاحظه‌ای به اقتصاد کشور شد. 

محمدرضا جهان بیگلری عضو اتاق بازرگانی و دکترای اقتصاد در گفتگو با «نسیم‌آنلاین» در خصوص عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: در دولت یازدهم گماردن افرادی بی‌صلاحیت در پست‌های مدیریتی کلان کشور موجب ضررهای قابل ملاحظه‌ای به اقتصاد کشور شد. وی افزود: اغلب استانداران دولت یازدهم صلاحیت مدیریت استان را ندارند و اهمیتی به‌‌ واحدهای اقتصادی نمی‌دهند، این مسئله باعث شده تا رسیدگی به وضعیت واحدهای فعال که می‌بایست یکی از وظایف مهمشان باشد، به فراموشی سپرده شود و ستاد اقتصادمقاومتی هم درحد یک موضوع و سخن باقی بماند.

عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: دولت یازدهم در سال 92 وام دار ستادهای انتخاباتی بود و افرادی که در آن ستادها فعالیت می‌کردند همگی دارای پست و مقام شدند و منافعی برای خود کسب نمودند که این بزرگترین معظل سیاستهای اقتصادی کشور است. جهان بیگلری با بیان اینکه باید سریعا نسبت به تعمیر و اصلاح اقتصاد اقدام شود گفت: متاسفانه هیچ اهمیتی به این موضوع داده نمی‌شود، انگار که مباحث اقتصادی هنوز هم اهمیتی ندارد به گونه ای که هیچ مدیری پاسخگوی شرایط بحرانی حال حاضر نیست. این اقتصاددان با طرح این موضوع خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای دکتر روحانی، نظام بانکی کشور با وجود اطلاع جنابعالی، از چهار سال قبل تاکنون همچنان بیمار است و این بیماری باعث شده تولید و صنعت در رکود کامل به سر برده و در معرض ورشکستگی قرار گیرد و هر روز شاهد از بین رفتن نام‌ها و برندهای معروف و قدیمی در این عرصه باشیم که روزی برای کشور افتخارات زیادی را به همراه داشتند. عضو اتاق بازرگانی گفت: این خیلی بد است که با عمکرد ضعیف بدنه تصمیم گیر، برندها را به مرز ورشکستگی برسانیم و بعد برایشان مشتری پیدا کنیم. جناب آقای رئیس‌جمهور اینکه به گفته شما گندم را با دو برابر قیمت جهانی گران بخریم و نان را با چندین برابر قیمت بفروشیم مشکل اقتصاد کشور را حل نمی‌کند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور و تیم اقتصادی وی گفت: اینکه با آمارسازی و جابجایی سرفصل‌ها، درخواست‌ها را به جای سرمایه گذاری خارجی ورودی به کشور مطرح کنیم، کشور را از رکود اقتصادی خارج نمی‌کند. جهان بیگلری گفت: اگر نگاهی به شاخصهای اقتصادی که از سوی مجامع معتبر بین المللی منتشر می‌شود بیندازید، متوجه خواهید شد که وضعیت اقتصاد کشور از چهار سال قبل در بیشتر موارد بدتر شده و یا به همان میزان باقی مانده است، در شرایطی که مسابقه جهانی در عرصه اقتصاد با سرعتی فزاینده به پیش می‌رود و ثانیه‌ها ارزشمند است و نشستن و مقایسه کردن کشور با دوران گذشته کاری غیرمنطقی است. وی افزود: باید دید چهار سال قبل کشورهای منطقه و توسعه یافته که به نوعی رقیب اقتصادی کشورمان محسوب می‌شدند در چه جایگاهی قرار داشتند و الان توانستند به چه میزان رشد برسند؟ وی اظهار کرد: این را باید بدانیم کشورمان در این چهار سال طلایی که می‌توانست بیشترین بهره وری را از اقتصاد جهانی داشته باشد همچنان در حال در جا زدن است. امیدوارم کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری برنامه‌های مدونی در راستای اصلاح اقتصاد کشور داشته باشند و کار کارشناسی را در سرلوحه اقدام و عمل قرار دهند، کاری که دولت یازدهم اعتقادی به آن نداشت!

ارسال نظر: