دوربین «نسیم آنلاین» به کارخانه قند ورامین رفت؛

فیلم:: از ۸۰۰ کارگر کارخانه قند ورامین فقط ۳۰ نفر سرکار می‌روند!

کدخبر: 2095080

چندی قبل وزیر جهاد کشاورزی تعطیل شدن کارخانه قند ورامین را تکذب کرده بود. همین مسئله باعث شد تا دوربین «نسیم آنلاین» به سراغ این کارخانه برود تا از نزدیک با مشکلات این کارخانه و کارگران بیکار شده ان همکلام شود.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که همه فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داد. کارخانه قند ورامین که از سال 1313 مشغول به کار بوده و حدود 80 سال قدمت دارد به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل شد، اما با همت مسئولان، این کارخانه در پایان سال گذشته فعالیت مجدد خود را آغاز کرد. ولی از شواهد و حال و روز این کارخانه پیداست که این بار تعطیلی کامل آن که اوایل سال 95 صورت گرفت، جدی‌تر از دفعات قبل است. کارگران کارخانه قند ورامین هم بعد از چند ماه حقوق نگرفتن در نهایت کار خود را از دست دادند و برآوردها نشان می‌دهد که از حدود 800 نفر کارگر این کارخانه امروز تنها 30 نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل تعطیلی کارخانه قند ورامین واردات شکر است. در دولت یازدهم واردات شکر خام که برای تصفیه به کارخانه می‌آمد کاهش یافته و دولتمردان اغلب شکر آماده و تصفیه شده را به صورت کالای مصرفی وارد کشور می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا شکر به عنوان کالای واسطه‌ای تولید برای کارخانه قند دیگر وارد نشود و این کارخانه کم کم رو به ورشکستگی برود. چندی قبل وزیر جهاد کشاورزی تعطیل شدن کارخانه قند ورامین را تکذب کرده بود. همین مسئله باعث شد تا دوربین « نسیم آنلاین » به سراغ این کارخانه برود تا از نزدیک با مشکلات این کارخانه و کارگران بیکار شده ان همکلام شود. گزارش ویدئویی « نسیم آنلاین » از کارخانه قند ورامین به شرح زیر است:

حجم ویدیو: 20.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:41 دانلود ویدیو
ارسال نظر: