انتشار رمان "سفر به گرای ۲۷۰ درجه" به زبان ایتالیایی

کدخبر: 2094998

رمان "سفر به گرای ۲۷۰ درجه" نوشته احمد دهقان در سال آینده میلادی به زبان ایتالیایی توسط انتشارات میمزیس ایتالیا منتشر می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ترجمه رمان «سفر به گرای 270 درجه» نوشته احمد دهقان توسط میکله مارلی آغاز شد و در سال آینده میلادی توسط انتشارات میمزیس ایتالیا منتشر می‌شود .

قرارداد انتشار کتاب مدتی قبل بین احمد دهقان و انتشارات میمزیس ایتالیا به امضا رسید و قرار است در سال آینده میلادی و به مناسبت سی‌امین سالگرد پایان جنگ ایران و عراق در ایتالیا منتشر شود. میکله مارلی مترجم کتاب در فروردین امسال با سفر به تهران با نویسنده درباره موضوعات مختلف ترجمه اثر به گفتگو و همفکری پرداخت. قرار است ترجمه رمان سفر به گرای 270 درجه تا اوایل پاییز به پایان برسد و برای ادامه مراحل چاپ به دست ناشر سپرده شود .

میکله مارلی که فارغ‌التحصیل رشته ادبیات و زبانشناسی دانشگاه میلان است، زبان فارسی را در موسسه دهخدا وابسته به دانشکاه تهران آموخته است. او هم‌اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کافوسکاری ونیز ایتالیا است و مقالات متعددی در نشریات این کشور در رابطه با خاورمیانه و ایران به چاپ رسانده است . لازم به ذکر است که وی فرزند تیتسیانو مارلی ورزشی‌نویس ایتالیایی است که کتاب «پایبندان به سن‌سیرو» از وی منتشر شده است .

رمان سفر به گرای 270 درجه قبل از این توسط پال اسپراکمن به زبان انگلیسی و الکساندر اندریوشکین به زبان روسی ترجمه شده و در آمریکا و روسیه منتشر شده‌اند. این رمان در سال 2015 توانست به عنوان بهترین داستان شرقی، جایزه « سرزمین ناشناخته» را در روسیه از آن خود کند. این جایزه به آثاری تعلق می‌گیرد که دارای خلاقیت در سطح بالا، سطح علمی و فرهنگی و پایبندی به اصول انسانی باشند .

این رمان برای اولین بار است که در یکی از کشورهای اروپایی منتشر می‌شود.

ارسال نظر: