حضور انتشارات روایت فتح با ۳۱ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب

کدخبر: 2094964

انتشارات روایت فتح با ۳۱ عنوان کتاب جدید در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دراد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن علایی، مدیر موسسه انتشاراتی روایت فتح با اشاره به حضور این انتشارات در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور با وجود بیست و نه دوره برگزاری، فرصت مغتنمی هم برای ناشرین، هم نویسندگان، هم مترجمین و به طور کلی برای کسانی که به نوعی اهل کتاب و مطالعه و دست اندرکار صنعت نشر هستند، می باشد.

وی با بیان اینکه به سادگی نباید از این رویداد بگذریم، خاطرنشان کرد: اهالی رسانه در این حوزه مسئولیت سنگینی در انعکاس کمی و کیفی این رویداد فرهنگی دارند .

علایی با اشاره به حضور پررنگ و کیفی انتشارات روایت فتح در نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: این موسسه سعی می کند هر سال پربارتر و به روز تر در این رویداد فرهنگی حضور پیدا کند از این رو ما چند ماه پیش تمهیدات لازم را برای حضور قوی در نمایشگاه اندیشیده ایم .

مدیر موسسه انتشاراتی روایت فتح با بیان اینکه موسسه انتشاراتی روایت برخوردار از دو نشر روایت فتح با ساختار دفاع مقدس و نشر ساقی با پایه و اساس ادبیات و هنر انقلاب است، تصریح کرد: بنابراین با دو غرفه مستقل روایت فتح و نشر ساقی در نمایشگاه حضور داریم .

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال با بیش از 30 عنوان کتاب چاپ اولی و قریب به 35 عنوان تجدید چاپ در حضور خواهیم داشت، ادامه داد: با توجه به اینکه هر سال غرفه روایت با تازه های نشر بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب خواهد کرد، امسال با کتاب های جدید شهدای مدافع حرم به استقبال بازدیدکنندگان می رویم .

علایی با اشاره به چاپ جدید کتاب محمد مسیح کردستان نوشته نصرت الله محمود زاده توسط انتشارات در نمایشگاه امسال افزود: نسل جوان با مطالعه این کتاب با تاریخ انقلاب؛ قبل از پیروزی، ایام پیروزی و بعد از انقلاب با محوریت شهید بروجردی آشنا می شوند .

مدیر موسسه انتشاراتی روایت فتح با بیان اینکه نوشتن این کتاب قریب به 17 سال به طول انجامیده است، گفت: این کتاب اسفندماه سال گذشته با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد .

وی با بیان اینکه برای معرفی کتاب در نمایشگاه سی ام برنامه های جنبی خوبی داریم، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب با حضور کارشناسان حوزه ادبیات دفاع مقدس و برپایی جشن امضا با حضور محمود زاده از جمله برنامه های انتشارات می باشد .

علایی با بیان اینکه انتشارات روایت فتح با بیش از 250 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال حضور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا زمان برپایی نمایشگاه علی رغم فرصت کم حدود هفت، هشت عنوان کتاب جدید به 31 عنوان اضافه کنیم و 35 عنوان نیز تجدید چاپ داشته باشیم .

مدیر موسسه انتشاراتی روایت فتح با بیان اینکه نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای ناشرین از جهت به نمایش گذاشتن کتاب و برقراری ارتباط با خوانندگان است، اظهار کرد: برای رقم خوردن این اتفاق ما فعالیت های جنبی خوبی را برنامه ریزی کردیم .

وی با بیان اینکه همانند سال گذشته در غرفه روایت فتح شاهد حضور نویسندگان کتاب همراه راویان که عموما خانواده های شهدا هستند، خواهیم بود، تصریح کرد: سال گذشته بسیاری از بازدید کنندگان جهت ملاقات با خانواده های شهدای مدافع حرم در غرفه حضور پیدا می کردند که در فروش کتاب موثر بود .

علایی با اشاره به رونمایی از چهار یا پنج عنوان کتاب مدافعان حرم در نمایشگاه تاکید کرد: رونمایی از کتاب های شهید محمدخانی، شهید صدرزاده و شهید ترک از شهدای مدافع حرم و سه عنوان کتاب نیمه پنهان شهید میرقاضی، شهید شوشتری، شهید دانایی از جمله این برنامه هاست .

مدیر موسسه انتشاراتی روایت فتح گفت: همچنین اگر مثل سال گذشته سالنی به شهدای مدافع حرم اختصاص پیدا کند ما نیز برنامه های متمرکزی در آنجا برگزار خواهیم کرد . وی با اشاره به تغییر مکان نمایشگاه برای سال دوم، ادامه داد: سال گذشته با توجه به دور بودن و در دسترس نبودن شهر آفتاب، ریزش در مخاطبین صورت گرفت ولی ما به عنوان دست اندرکار صنعت نشر از این اتفاق استقبال می کنیم .

علایی گفت: با توجه به تغییر مکان نمایشگاه و تاثیر آن در فروش، انتشارات روایت فتح موفقیت نسبی داشت البته نسبت به سال های قبل فروشمان کم بود ولی در مقایسه با ناشرین دیگر خوب بود . مدیر موسسه انتشاراتی روایت فتح در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ها باید از فرصت نمایشگاه کتاب در تقویت ارتباط مردم با کتاب به نحو احسن استفاده کنند چراکه استقبال از این رویداد فرهنگی به نفع فرهنگ کشور می باشد .

ارسال نظر: