در دیدار سفیر ایران و وزیر کشاورزی بوسنی و هرزگوین مطرح شد؛

تاکید بر همکاری‌های کشاورزی ایران و بوسنی و هرزگوین

کدخبر: 2094843

سفیر جمهوری ایران در بوسنی و هرزگوین در دیدار با وزیر کشاورزی این کشور بر توسعه همکاری های کشاورزی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در دیدار محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با «شمس الدین ددیچ» وزیر کشاورزی، مدیریت آب و جنگلداری بوسنی و هرزگوین طرفین راه‌های تقویت و گسترش همکاری‌ها در زمینه کشاورزی و دامپروری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شمس الدین ددیچ وزیر کشاورزی فدراسیون بوسنی و هرزگوین در این دیدار گفت: محصولات کشاورزی بوسنی با برخورداری از کیفیت بالا از مزایایی نسبی قابل قبولی در سطح جهانی برخوردار است و با توجه به دارا بودن این محصولات از استانداردهای اتحادیه اروپا، افزایش مبادلات کشاورزی بین دو کشور دوست ایران و بوسنی می‌تواند مورد توجه طرفین قرار گیرد.

ددیچ با تاکید بر توسعه تجارت محصولات حلال در بوسنی اضافه کرد: امروزه بسیاری از تولیدکنندگان محصولات دامی در بوسنی از گواهینامه حلال برخوردارند و بوسنی در هر سه بخش گوشت قرمز، طیور و محصولات کشاورزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند مورد توجه بازرگانان ایرانی قرار گیرد و در این زمینه‌ها همکاری داشته باشیم.

سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به توانایی‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه کشاورزی گفت: علاقه‌ای که در بین مردم ایران نسبت به بوسنی و هرزگوین از سالیان گذشته ایجاد شده، همچنان زنده است و در شرایطی که محصولات و تولیدات کشاورزی بوسنی از لحاظ کیفیت و قیمت با استانداردهای جهانی برابری کند، بازرگانان ایرانی نیز علاقمندی خود را نشان خواهند داد.

سفیر کشورمان در این ملاقات با مرور تحولات رخ داده در چند ماه گذشته و سفر رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به ایران و همچنین شهردار سارایوو، تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف را خوب و روابط را رو به گسترش توصیف کرد و گفت: امیدواریم مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش علمی و حوزه‌های پژوهشی گسترش بیشتری یابد.

سفیر کشورمان همچنین از شمس‌الدین ددیچ دعوت کرد تا با گروهی از کارشناسان کشاورزی و دامپروری سفری به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و ضمن دیدار با مقامات و مسئولان ذیربط ایرانی، از دانشگاه‌های کشاورزی، مراکز تحقیقاتی و علمی و فناوری‌های نوین در صنعت کشاورزی و دامپروری بازدید کنند.

ارسال نظر: