مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

گرانی ۱۰ درصدی قیمت لبنیات/ ۳۰۰ کارخانه لبنی سال ۹۵ تعطیل شدند/مردم بدلیل رکود کمتر شیر و ماست می‌خورند

کدخبر: 2094773

گنجی گفت: با توجه به این که هزینه های تمام شده تولید محصولات بالاتر رفته است لذا به سازمان حمایت پیشنهاد افزایش قیمت را داده ایم و منتظر بررسی این سازمان هستیم

محمد رضا گنجی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » با بیان این که صنعت لبنیات تا کنون هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نکرده بیان داشت: با توجه به این که هزینه های تمام شده تولید محصولات بالاتر رفته است لذا به سازمان حمایت پیشنهاد افزایش قیمت را داده ایم و منتظر بررسی این سازمان هستیم که ببینیم تا چه درصد می توانیم قیمت را افزایش دهیم.

وی افزود: پیش بینی بنده این است که با توجه به بالا رفتن حقوق کارگری و دیگر هزینه‌ها قیمت لبنیات حدود 10 درصد بالاتر برود که شامل ماست و شیر و پنیر خواهد بود.

وی در پاسخ به خبرنگار « نسیم آنلاین » مبنی بر افزایش قیمت برندی مانند دامدارن گفت: با مدیران این برند صحبت کردیم تا قیمت های خود را به قیمت قبلی بازگردانند و تا جایی که بنده مطلع هستم این اقدام نیز از سوی برند دامداران صورت گرفته است.

مدیر عامل تعاونی‌های صنایع لبنی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه رکود موجب شده است تا مصرف لبنیات بین مردم کاهش یابد و این تا حدی به دولت باز می گردد که باید از صنعت حمایت کند تا هزینه ها بیش از این بالا نرود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با تلاش همکاران بنده صادرات لبنیات افزایش بسیار خوبی داشت و دولت هم مصوبه ای داده که مشوق های صادراتی را پرداخت می کند اما هنوز هم حدود 120 میلیارد تومان مشوق های صادراتی صادرکنندگان لبنیات کشور علی رغم تلاش های وزارت جهاد کشاورزی و همچنین خود وزیر این مشوق ها به تولیدکنندگان داده نشده است.

گنجی گفت: تولیدکنندگان زحمات و تلاش های بسیاری را متحمل شدند تا توانستند در این یک سال بازارهای هدف را برای محصولات لبنی از آن خود کنند لذا چنان چه این مشوق‌ها به تولیدکنندگان پرداخت نشود لذا تولید بیش از پیش ضربه خواهد خورد.

وی تصریح کرد: تمامی این مسائل در کنار موضوعاتی هم چون بدهکاری کارخانه‌ها به بانک‌ و مشکلات مربوط به خرید مواد اولیه دست به دست هم می دهد تا تولید با مشکل مواجه شود، در این مدت هم کارخانه‌های بسیار کوچک بسیار ضربه خورده و چیزی در حدود 300 کارخانه ظرف سال‌های گذشته ورشکست و تعطیل شده اند.

مدیر عامل تعاونی های صنایع لبنی خاطرنشان کرد: این مشکلات زنجیروار به هم مربوط است به طوری که رکود باعث شده مردم لبنیات را از سفره خود حذف کنند و همین امر هم موجب شده تا کارخانجات هم آسیب زیادی را متحمل شوند.

ارسال نظر: