عباسی در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین»:

همه چیز نشان از شکست دولت یازدهم در حوزه اقتصاد است/ دولت کماکان مشغول تسویه حساب سیاسی

کدخبر: 2094761

این نماینده مجلس با تاکید براینکه نمایندگان عملکرد محسوسی را از نظر عمران، آبادانی، سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید در حوزه‌‌های انتخابیه خود مشاهده نمی‌کنند اظهار داشت: تمام این موارد نشانه ناموفق بودن دولت در حوزه اقتصاد است؛ قوه مجریه کماکان مشغول فعالیت‌ برای تسویه‌ حساب‌های سیاسی است.

اسدالله عباسی وزیر سابق تعاون و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین»، در خصوص عملکرد اقتصادی دولت با بیان اینکه از دید من دولت بیش‌تر سیاسی برخورد کرده تا اقتصادی خاطر نشان کرد: نمی‌توان گفت که کاری انجام نشده است اما آنچنان که انتظار بود دولت با تمام توان و امکانات تلاش کند تا رضایتمندی مردم بالا رود محقق نشد.

عباسی در واکنش به اینکه برخی از اعضای دولت و کارشناسان مدت 4 سال را برای تحول اقتصادی فرصت کمی می‌‌دانند اظهار داشت:‌ این فقط بهانه است چرا که برنامه‌ دولت چهار ساله است. برنامه‌ مجلس هم چهارساله است. مگر می‌شود من وارد مجلس دهم شوم بعد بگویم در مجلس دهم فرصت نشد و باید در مجلس یازدهم هم حضور داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه دولت باید برنامه‌هایش را در 4 سال تنظیم کند اظهار داشت: دولت در مورد بحث رفع تحریم‌ها و مسائل پسابرجام نمی‌تواند بگوید با دو هواپیما کارهایم را انجام داده‌ام.

وزیر سابق تعاون در خصوص لزوم پاسخگویی کشور اظهار داشت: دولت باید پاسخ دهد در مورد نفت و گاز خزر که اکتشاف نفت آن هم انجام شده با چه شرکتی قرار داد بسته است؟ چرا در مورد شرکت چینی که یک میلیارد جریمه شد یا بلوکه شدن پول‌های ایرانی اقدامی نکردند؟ دولت باید بگوید اگر فروش نفت سه یا 4 برابر شده و به دو میلیون و پانصد بشکه رسیده پس چرا هنوز شاهد پایین بودن نقدینگی هستیم؟ و چرا خواستار انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه که انگیزه را از پیمان‌کارها می‌گیرد هستند؟ چرا پس از 4 سال مسکن هنوز از رکود بیرون نیامده است؟

وی در خصوص مهمترین اقداماتی که دولت باید انجام می‌داد اظهار داشت:‌ دولت می‌توانسته براساس شعارها و قول‌هایی که داده همه موارد بالا را یک به یک انجام دهد.

عباسی با تاکید براینکه نمایندگان عملکرد محسوسی را از نظر عمران، آبادانی، سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید در حوزه‌‌های انتخابیه خود مشاهده نمی‌کنند اظهار داشت: تمام این موارد نشانه ناموفق بودن دولت در حوزه اقتصاد است و نشان می‌دهد قوه مجریه کماکان مشغول فعالیت‌ برای تسویه‌ حساب‌های سیاسی است و کوشش می‌کند تمام ضعف‌ها را به گردن دولت پیش بیندازد؛ شاید دولت در سال نخست می‌توانست تمام ضعف‌ها را به گردن دولت قبل بیندازد اما در سال چهارم نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

عباسی در پایان با بیان اینکه از اینجا به بعد دولت هر کاری که انجام دهد، تبلیغاتی است اظهار داشت: آن‌هایی که می‌گویند چهارسال فرصت کمی است آیا تضمینی وجود دارد در چهار سال آینده دولت به قول‌هایی که داده بتواند عمل کند؟ ما باید هوشیارانه عمل و عملکرد دولت را منصفانه داوری کنیم و دولت هم باید واقع‌بینانه برای مردم گزارش دهد.

ارسال نظر: