از سوی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

بخشنامه سیاست‌های خدمات مسکن نیازمندان صادر شد؛ اولویت با مناطق روستایی و محروم

کدخبر: 2094401

رئیس کمیته امداد با صدور بخشنامه ای خطاب به معاونان و مدیران کل استان های این نهاد سیاست های کلی تامین و ارائه خدمات مسکن به نیازمندان را ابلاغ کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رئیس کمیته امداد با صدور بخشنامه ای خطاب به معاونان و مدیران کل استان های این نهاد سیاست های کلی تامین و ارائه خدمات مسکن به نیازمندان را ابلاغ کرد.

بر این اساس، اولویت برخورداری از خدمات مسکن با مناطق روستایی، محروم، مرزی، شهرستان های زیر ۱۰۰هزار نفرجمعیت و مناطق در معرض آسیب بلایای طبیعی است.

در این بخشنامه به ایجاد نظام مشارکت خیران، موسسات دولتی، غیردولتی و فعالان عرصه صنعت ساختمان به منظور تامین مسکن نیازمندان توجه شده است.

در سیاست های تامین و ارائه خدمات مسکن به نیازمندان تاکید شده است که کمک به اسکان سالمندان و زنان سرپرست خانوار با محوریت خانواده و رعایت الگوی مسکن مناسب خانوار و متناسب با اقلیم در برنامه احداث و خرید باشد.

کمیته امداد در نظر دارد در یک برنامه پنج ساله خانوارهای فاقد مسکن تحت حمایت را با کمک خیران و اعطاء زمین از سوی دولت، خانه دار کند.

اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال ۹۶ به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده، این در حالیست که بودجه این حوزه در سال ۹۵، ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظر: