گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار کالاهای اساسی

میوه و سبزی در صدر گرانی‌های هفته قرار گرفتند/ گوشت همچنان گران است!

کدخبر: 2094369

در اواسط ماه جاری این میوه‌ها هستند که همچنان در صدر افزایش قیمت کالاهای خوراکی قرار دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین » در اواسط ماه جاری این میوه‌ها هستند که همچنان در صدر افزایش قیمت کالاهای خوراکی قرار دارند.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به ۱۸ فروردین امسال حاکی از آن است که در گروه میوه‌ها و سبزی‌های تازه همچنان بیشترین افزایش قیمت نسبت به سایر بخش‌ها مشاهده می‌شود. در دوره مورد بررسی میوه‌ها تا ۱۳.۴ درصد و سبزی‌ها نیز تا ۱۱.۴ درصد افزایش قیمت دارند.

در گروه لبنیات کاهش دو درصدی قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل از آن ثبت شده است. در این گروه قیمت کره ۲.۴ درصد کاهش داشته، اما قیمت سایر اقلام ثابت بوده است. از سوی دیگر تخم‌مرغ تا ۲.۲ درصد کاهش قیمت شانه‌ای ۱۰ هزار و ۹۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروش رفت.

گوشت مرغ با ارزانی همراه شده است به طوری که چهار درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل کاهش قیمت داشته و هر کیلو حدود ۷۱۸۴ تومان در سطح شهر عرضه شد. اما گوشت قرمز که رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کرد برای گوسفند با استخوان هر کیلو ۴۲۵۸۰ و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان ۳۷۰۰۰ تومان قیمت خورد.

برنج با ثبات قیمت همراه بوده است به طوری که به غیر از برنج وارداتی غیرتایلندی که ۰.۵ درصد افزایش داشت بهای سایر اقلام گروه ثابت ماند. در گروه حبوبات نیز رشد اندکی در حد ۰.۱ درصد ثبت شده است.

اما گزارش بانک مرکزی از این حکایت دارد که قند و شکر در هفته منتهی به ۱۸ فروردین ماه ۲.۱ درصد نسبت به هفته مشابه اسفند ارزان شده و البته چای نیز کاهش ۰.۴ درصدی داشت.

بر اساس این گزارش روغن نباتی تغییر قیمتی نداشته و ثابت مانده است.

ارسال نظر: