برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی آمریکا

سامانه‌های موشکی "ریدوت" و "باستیون" سوریه در موقعیت شلیک قرار گرفتند

کدخبر: 2094276

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز شنبه از قرار گرفتن سامانه موشکی "ریدوت" و "باستیون" سوریه در موقعیت شلیک در سواحل این کشور برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی آمریکا خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ارتش سوریه در پاسخ به حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات این کشور، (سامانه‌های) موشک‌های گارد ساحلی خود به نام های "ریدوت" و "باستیون" را در موقعیت های شلیک قرار داده است.

برپایه این گزارش، ارتش سوریه با این اقدام به ناوگان دریایی آمریکا در دریای مدیترانه درباره هرگونه نزدیک شدن به سوریه برای حمله جدیدی به این کشور هشدار داد.

اسپوتنیک افزود: بزرگترین خطر برای ناوگان آمریکا از جانب ه موشک های "یاخونت" متعلق به سامانه باستیون است که اهداف را از فاصله 300 کیلومتری هدف قرار می دهد. سرعت این موشک به سمت هدف 750 متر بر ثانیه است.

نیروهای سوریه همچنین 19 موشک انداز سامانه موشکی ریدوت دارند که برد این موشک حدود 270 کیلومتر است و می تواند با سرعت نزدیک به 1600 کیلومتر در ساعت به هدف نزدیک شود.

ایوان کونووالف کارشناس امور راهبردی به اسپوتنیک گفت: استفاده نیروهای سوریه از موشک های گارد ساحلی می تواند خسارت زیادی به آمریکایی ها وارد کند.

ارسال نظر: