وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یارانه سال ۹۵ مطبوعات هفته آینده واریز می‌شود

کدخبر: 2094093

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یارانه سال ٩٥ مطبوعات هفته آینده واریز می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن تبریک ایام خجسته اعیاد به همه مسلمانان و شیعیان جهان به سوالات آنها پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تصمیم افزایش ٢٠ هزار تومانی قیمت بلیت سینما در سال جاری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن کذب خواندن این خبر افزود: در این خصوص شورای صنفی سینما که متشکل از اصحاب سینما، خانه سینما و کارگردانان هستند، تصمیم گیری صورت می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده حداکثر افزایش قیمت بلیت سینما برای سینماهای درجه ممتاز در سال ٩٦، ٢٠ درصد و بقیه سینماها در درجات بعدی نیز کمتر از این درصد خواهد بود، از این رو هرگونه شوک قیمتی شایعه شده در افزایش قیمت بلیت سینماها از این درصد بیشتر را تکذیب می‌کنم.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین در پاسخ به خبرنگاری، از واریز ١٠٠ درصدی یارانه مطبوعات در سال ٩٥ خبر داد و گفت: دولت همه منابع مالی یارانه مطبوعات را تامین و به حساب وزارت ارشاد واریز شده است.

صالحی امیری ادامه داد: معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز فهرست‌های مربوطه را ارسال و ما نیز این مبالغ را به حساب معاونت مطبوعاتی واریز کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: طی این هفته یا نهایتا هفته آینده تمامی این یارانه به حساب مطبوعات سراسر کشور واریز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر کپی برداری فیلم سینمایی «آس و پاس» ‌ که به گفته برگرفته از یک فیلم قدیمی است و سال گذشته بیش از سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان فروش داشته است، اظهار داشت: مطمئن باشید که در حوزه سازمان سینمایی اتفاق ناگواری شکل نمی‌گیرد زیرا این حوزه نظارت، دقت و حساسیت کافی را نسبت به فیلم‌ها دارد.

صالحی امیری در عین حال گفت:خوشبختانه طی یکی دو سال گذشته موارد غیر قانونی، کم مشاهده شده است. گاهی ممکن است مواردی وجود داشته باشد که سازمان سینمایی در اینگونه مواردت با جدیت و حساسیت وارد عمل می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال افزود: علاوه بر سازمان سینمایی که دقت و جدیت لازم را دارد، قوه قضاییه هم موارد را کنترل می‌کنند، از این رو موارد تخلف جدی در این حوزه وجود نداشته است.

صالحی امیری تاکید کرد:‌ ما نه تنها در حوزه سینما بلکه باید در همه حوزه‌ها از جمله کتاب، تئاتر و دیگر حوزه‌های فرهنگی و هنری دقت و حساسیت کافی را داشته باشیم.

ارسال نظر: