۳۰ درصد روستاهای در معرض خطر ایمن می‌شوند

کدخبر: 2093904

علیرضا تابش تصریح کرد: ساخت سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با بودجه ۴ هزار میلیارد تومان در دستور کار است و ما مصمم هستیم که آن را به سرانجام برسانیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید برآنکه حوزه مسکن روستایی حوزه‌ای حائز اهمیت برای بنیاد است گفت از سال ۸۴ نزدیک به ۲ میلیون واحد روستایی احداث یا بازسازی شده است و ساخت سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با بودجه ۴ هزار میلیارد تومان در دستور کار است .

علیرضا تابش در سالگرد سی و هشتمین سال تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات بنیاد را در حوزه‌های مسکن روستایی، بهسازی و نوسازی مساکن روستایی و همچنین مسکن شهری تشریح کرد.

تابش با تاکید برآنکه حوزه مسکن روستایی حوزه‌ای حائز اهمیت برای بنیاد است گفت: بنیاد مستلزم بر اجرای طرح مسکن روستایی است؛ طرحی که مبانی دقیقی دارد و علاوه بر آنکه تمامی ابعاد و زوایای مسکن روستایی را دیده، مورد وفاق دستگاه‌های اجرایی است و دولت و مجلس بر روی آن اتفاق نظر دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهداف اجرای مسکن اجتماعی را در ۱۰ بند تعریف کرد و گفت: افزایش تاب‌آوری سکونتگاه‌های روستایی، رفع مشکل نیاز مسکن در روستاها، نوسازی واحد‌های مسکن روستایی به منظور کیفیت زندگی مردم و افزایش بهداشت، رونق ساخت و ساز در روستاها و کمک به اشتغال (رونق مسکن روستایی ۱۰۰ هزار شغل مستقیم و ۵۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند)، استفاده صحیح از مصالح ساختمانی و ایجاد رونق در این بخش (۱۰ تا ۱۵ درصد مصالح ساختمانی در بخش مسکن روستایی استفاده می‌شود)، استفاده از توان فنی مهندسی در ساخت وساز کشور، هدایت پس‌انداز روستاییان در امر ساخت و ساز مسکن روستایی، ایجاد امید به منظور ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت به شهرها، کمک و مساعدت برای تسهیلات ارزان قیمت و در نهایت تحقق اصل ۳۱ قانون اساسی از اهداف اجرای طرح مسکن روستایی است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا کنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای سراسر کشور آغاز شد گفت: یک میلیون و ۵۷۶ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده و ۳۳۹ هزار مسکن روستایی هم بازسازی شده که در مجموع یک میلیون و ۹۱۵ هزار واحد مسکن روستایی به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن تصریح کرد: ساخت سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با بودجه ۴ هزار میلیارد تومان در دستور کار است و ما مصمم هستیم که آن را به سرانجام برسانیم.

تابش با تاکید براینکه تعامل بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکن روستایی با دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی و مناطق آزاد تعاملی مناسب بوده است گفت: تامین وام بلاعوض برای معلولان و خانواده‌های دارای دو معلول از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در سالیان تاسیس تاکنون بوده است.

وی همچنین استفاده از انرژی‌های نو، نظام بیمه‌ای و تقویت بیمه گردشگری را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در بخش مسکن روستایی که مصمم به اجرای کامل آن است برشمرد.

تابش فعالیت‌های بنیاد مسکن را در حوزه عمران روستایی تشریح کرد و گفت: تهیه طرح هادی و تصویب ۹۹ درصدی آن برای روستاهای سراسر کشور از فعالیت‌های بنیاد در سال‌های اخیر بوده است. همچنین سند دار کردن واحدهای مسکونی از دیگر اقداماتی بوده که در طی این‌ سال‌ها خوشبختانه انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد روستاهای در معرض خطر ایمن می‌شوند. همچنین در بخش عمران روستایی تلاش‌های زیادی انجام شده و مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در این بخش به تحقق اهداف بنیاد کمک فراوانی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استفاده از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان در طرح بهسازی و نوسازی روستاها استفاده می‌شود عملکرد بنیاد را در حوزه مسکن شهری تصریح کرد و گفت: از ۳۴۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۳۱۳ هزار واحد به مردم تحویل شده است. ۸ هزار واحد فاقد متقاضی است و در حدود ۱۳ هزار و ۵۲۰ واحد در این حوزه واحدهای مسکونی باقی مانده که تلاش داریم تا پایان سال جاری آن‌ها را به اتمام برسانیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از حساب صد امام (ره) حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شد، ۱۲ هزار واحد در برنامه‌های سال جاریست و ساخت ۳۵ هزار واحد دیگر به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تابش تصریح کرد: تعامل بودجه‌ای مناسبی با دولت داریم و بسیار خدا را شاکریم که توفیق شد تا از دوره‌های سخت عبور کنیم و وظایف خود را تا حد قابل قبولی به سرانجام برسانیم.

ارسال نظر: