وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ادعا نداریم بازنشستگان زندگی بسیار خوبی دارند!

کدخبر: 2093272

علی ربیعی تصریح کرد: درسال ۹۶ می خواهیم از بنگاه داری های زیادی خارج شویم و ساختارها را در سرمایه گذاری تغییردهیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی با اشاره به شرایط نامساعد زندگی کارگران ساختمانی از تحت پوشش قرارگرفتن 200هزارنفر از این افراد خبر داد و گفت : این امر می تواند به افزایش امنیت خانواده های کارگران ساختمانی کمک کند .

علی ربیعی ادامه داد : ادعا نداریم که اکنون بازنشستگان زندگی بسیار خوبی دارند اما با شیبی که برای افزایش حقوق ها درنظرگرفتیم شکاف میان دریافتی و تورم برای این گروه از افراد جامعه کاهش یافته است.

وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی یادآورشد : دستمزدکارگری نیزجهت گیری خوبی درستی داشت و 12هزارخانواده دارای دو معلول به بالا را صاحب خانه واز زنان سرپرست خانوارحمایت کردیم . دراین سه سال با افزایش حدود35تا 40 درصدی سرپرستی فرزندان سازمان بهزیستی از سوی خانواده ها رو برو بودیم و شعار بهزیستی جامعه محور به جای بهزیستی دولت محور را با بردن بهزیستی به خانواده محقق کردیم .

وی اضافه کرد : بالغ بر 90درصد غربالگری شنوایی و بینایی انجام شد و امسال نیز غربالگری ژنتیک محقق می شود که برای انجام هر یک از این امور دشواری های زیادی کشیدیم .

ربیعی خاطرنشان کرد : امروز درسازمان تامین اجتماعی صاحب نظریه هستیم و در این دولت بینش صحیح درحوزه رفاه وجود دارد و با تلاش شما کارکنان زحمتکش توانستیم طرح تحول سلامت را با بیمه 11میلیون حاشیه نشین فقیر عملی کنیم که همه اینها را مدیون همکاران در بخش درمان هستیم . درشورایعالی بیمه نیز تمام تلاش خود را به کاربستیم تا دراین حوزه نیز رفتارهای قابل قبولی از خود به یادگار بگذاریم .

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی به فعالیت های مهم انجام شده دربخش مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : این اقدامات درسایه تامین اجتماعی و چند سازمان دیگر نظیر بهزیستی به شکل هوشمند انجام شد و این اقدامات و نظریه ها مورد تایید مقام معظم رهبری قرارگرفت .

وی ادامه داد: به طور مثال قابل قبول ترین امر در حوزه آسیب های اجتماعی ریشه یابی دلایل طلاق بود . مردم به طور سنتی فکر می کنند بیکاری و اعتیاد ریشه های طلاق هستند و این در حالی است که با تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که با تغییر دیدگاه و ساخت قدرت در خانواده ها ، زوج ها مهارت گفت و گو با یکدیگر را ندارند و ناسازگاری شش ماه اول ازدواج منجر به بسیاری از جدایی ها شده است و این درحالیست که بیکاری و اعتیاد در رتبه چهارم دلایل طلاق ها قرار گرفت .

وی گفت : درحوزه اشتغال نیز نظریه آوردیم و به تعبیر یکی از وزرا در این حوزه پارادایم ایجاد کردیم . ما همواره در حوزه تامین اجتماعی مورد جفا بوده و هستیم . سازمان تامین اجتماعی همچنین دربخش الکترونیک پیشتاز بوده و امیددارم در این حوزه پیشرفت بیشتری داشته باشیم .

ربیعی تصریح کرد : درسال 96 تصمیم بزرگی داریم و می خواهیم از بنگاه داری های زیادی خارج شویم و ساختارها را در سرمایه گذاری تغییردهیم .

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارکنان این سازمان خواست در سال جدید نیز برنامه ریزی ها در راستای افزایش احترام به مراجعه کنندگان باشد و این امر را شعار امسال خود قراردهند.

وی ساختار سازمان تامین اجتماعی را سازمانی بسیار سالم دانست و گفت : مدیرعامل این سازمان نیزبسیار سالم و پرانرژی و خلاقانه دراین حوزه فعالیت کرده است .

ربیعی گفت : نیازداریم که مردم ما خوشبخت تر ازاین زندگی کنند و باید سال های عقلانیت در کشور جاری شود و برای رسیدن به این هدف نیازمند مدارا ،عقلامیت و تدبیرهستیم.

وی اضافه کرد : عده ای می گویند هنوز بسیاری از کارهایی که در این دولت انجام شده نتوانسته در زندگی مردم پرمعنا شود.این امر طبیعی است چرا که خیلی از کارهای بزرگ درکوتاه مدت تاثیرخود را نشان نمی دهند و در دنیا با پدیده رشد بدون اشتغال روبرو هستیم و باید برای پررنگ شدن کارهای انجام شده همه به هم کمک کنیم .

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد :هم اکنون عده ای موضوع یارانه 250 هزارتومانی را مطرح کرده اند و این امر بازی با نیازهای مردم و ایجاد رضایت آنی و غیر ممکن است . به جای این سخنان بیهوده به دوره ای طولانی از عقلانیت و سخت کوشی نیازداریم .

ارسال نظر: