وزیر انرژی روسیه:

روسیه ۱۲ فروند هواپیمای مسافربری به ایران می فروشد

کدخبر: 2092977

رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور با اعلام اینکه روابط تهران و مسکو درحال گسترش است، اظهار کرد: سال ۲۰۱۶ حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور نسبت به سال پیش از آن ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، الکساندر نوواک' وزیر انرژی روسیه گفت: همکاران ما اعلام کرده اند، برای 12 فروند هواپیمای سوخو سوپرجت با طرف های ایرانی توافق معین شده است و در آینده نزدیک هم امکان تحویل 30 هواپیما را بررسی می کنیم.

رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور با اعلام اینکه روابط تهران و مسکو با سرعت و آهنگ خوبی درحال گسترش است، اظهار کرد: سال 2016 حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور نسبت به سال پیش از آن 70 درصد رشد داشته است.

وی به شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، اعلام کرد:تحرک کلیدی در روابط دو کشور در نوامبر سال 2015 (آذرماه 94) با سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تهران آغاز شد و اوضاع مناسبات تغییر اساسی پیدا کرد. نوواک همچنین گفت: سال گذشته رشد خوبی در بخش حجم مبادلات بازرگانی و اقتصادی داشتیم و با اطمینان شاخص های بهتری هم پیش رو خواهد بود.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد: ماه ژانویه سال جاری نسبت به سال 2016 هم حجم مبادلات بازرگانی 98 درصد رشد نشان داد.

وی همچنین اظهار کرد: در مورد امکان فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت 100هم باید بگویم که ایرانی ها امکان خرید آن را از روسیه بررسی می کنند و در حال مذاکره با طرف های ایرانی در این زمینه هستیم.

وی گفت: همکاران ما اعلام کرده اند، برای 12 فروند هواپیمای سوخو سوپرجت توافق معین شده است و در آینده نزدیک هم امکان تحویل 30 هواپیما را بررسی می کنیم، اما این آغاز کار است و ایرانی ها به امکان خرید یکصد فروند از این هواپیماها علاقمند هستند.

سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیا است که «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن ایرباس ندارد و سطوح فرامین هواپیما با فرمان های الکترونیکی هدایت می شود و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.

ارسال نظر: