تقویم زمانی آمارهای اقتصادی بانک مرکزی انتشار یافت

کدخبر: 2092932

دستگاه های اجرایی مانند بانک مرکزی مکلف شده اند در حدود وظایف قانونی خود و در چهارچوب ضوابط و استانداردهای شورای عالی آمار ایران، آمار تخصصی حوزه های مربوط به خود را تولید و اعلام کنند؛ در این صورت آمار منتشره آمار تخصصی رسمی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بانک مرکزی با هدف اطلاع و بهره‌مندی بموقع کارشناسان، فعالان اقتصادی، دانشجویان و عموم مردم از آمارهای اقتصادی، تقویم زمانی انتشار آمارهای اقتصادی خود را برای سال 96 منتشر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای بانک مرکزی، تقویم زمانی انتشار نرخ تورم، حساب‌های ملی و شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی در سال 1396 گامی مهم برای ارتقای شفافیت و پاسخگویی بانک مرکزی بوده و بیانگر اهتمام ویژه این نهاد سیاستگذار به برنامه‌ریزی دقیق در تهیه و انتشار آمارهای اقتصادی است.

بانک مرکزی در طول چند سال گذشته،‌ ضمن بهبود کیفی آمارهای تولید شده، نسبت به انتشار بموقع و شفاف آمار و اطلاعات اقتصادی اقدام کرده است.

بر همین اساس، این بانک بر اساس انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در زمینه تولید و انتشار آمارهای اقتصادی و در راستای پاسخگویی به نیاز کارشناسان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی و در اجرای تکلیف قانونی مندرج در بند (پ) ماده (10) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، نسبت به اعلام تقویم زمانی انتشار نرخ تورم، حساب‌های ملی و شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی اقدام کرده است.

در ماده 10 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و به منظور یکپارچه سازی، ساماندهی و رفع موازی کاری در نظام آماری کشور، مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آماری رسمی کشور اعلام شده است.

در بند (پ) این ماده از قانون، دستگاه های اجرایی مانند بانک مرکزی مکلف شده اند در حدود وظایف قانونی خود و در چهارچوب ضوابط و استانداردهای شورای عالی آمار ایران، آمار تخصصی حوزه های مربوط به خود را تولید و اعلام کنند؛ در این صورت آمار منتشره آمار تخصصی رسمی است.

ارسال نظر: