سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان - امارات

علیپور فینالیست شد، مهدی‌زاده به دنبال مدال برنز

کدخبر: 2092903

امیر مهدی زاده نماینده ایران در وزن ۶۰- کیلوگرم با ۵ برد و یک باخت در جدول شانس مجدد برای کسب نشان برنز پیکارهای کاراته وان دبی رقابت خواهد کرد و سعید علیپور در وزن ۶۷- کیلوگرم با ۶ برد به فینال رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در ادامه اولین روز از سومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال 2017 موسوم به کاراته وان، در وزن 60- کیلوگرم مردان، امیر مهدی‌زاده قهرمان دو دوره مسابقات جهانی ابتدا «دومینک از اسلواکی» را 2 بر صفر برد، سپس درحالیکه 3 بر صفر برابر «تابانگ ستشگوا» از بوتسوانا عقب بود به دلیل هانسوکو شدن این ورزشکار، برنده اعلام شد و در سومین مبارزه رو در روی نماینده کره‌جنوبی قرار گرفت.

«هوان لی جی» از کره‌جنوبی که 2 طلای مسابقات قهرمانی آسیا، 2 برنز بازی‌های آسیایی و عنوان قهرمانی دانشجویان جهان را در کارنامه دارد در چهارمین مبارزه رو در روی مقابل نماینده کشورمان بازهم مغلوب شد (1-0) تا مهدی‌زاده راهی دور بعد شود.

امیر مهدی‌زاده در ادامه با «کالویس کالنینس» از لتونی دارنده مدال برنز جهان در سال 2010، دارنده مدال نقره و برنز مسابقات قهرمانی اروپا، نایب قهرمان مسابقات کامبت گیمز و دارنده 4 طلا، 3 نقره و 2 برنز کاراته وان به تساوی 1-1 رسید که به دلیل امتیاز سنشو نفر برنده معرفی شد و به نیمه نهایی راه یافت.

او در این مرحله نیز به مصاف «کایا ایکوت» از ترکیه دارنده مدال طلا، نقره و برنز مسابقات قهرمانی اروپا و دارنده 2 طلا و 2 برنز مسابقات کاراته وان رفت اما در نهایت نتیجه را 6 بر 3 واگذار کرد تا در جدول رپه شارژ برای کسب مدال برنز رقابت کند.

مهدی‌زاده پیش از این در سال‌های 2012 و 2013 موفق به شکست این ورزشکار ترکیه‌ای شده بود. همچنین مجید حسن‌نیا کاراته کای تیم ملی کشورمان در گام اول به «دارخان اسدیلف» از قزاقستان نایب قهرمانی جهان در سال 2008 و دارنده یک نقره و یک مدال برنز در کاراته وان با نتیجه 4 بر صفر باخت. میعاد یاری پس از اینکه 8 بر صفر مقابل «قاسم محمد» از هند برنده شد به «فاهد احمد محمد» از اردن نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد و مصطفی روستا نیز با قبول شکست مقابل «دالت شیبیمکوف» از قزاقستان (5-4) از گردونه مسابقات کنار رفت.

در جدول وزن 60- کیلوگرم دیگر کاراته‌کاهای ایرانی هم حضور داشتند، علی صفدریان دو برد مقابل کامرون (3-0) و قزاقستان (1-0) بدست آورد اما به مهدی‌زاده باخت. وحید حسنی پور در گام نخست 3 بر صفر نتیجه را به لتونی واگذار کرد. محمد قاسمی پس از پیروزی 9-2 برابر قزاقستان به روسیه باخت. حسین مرادی در همان اولین مبارزه 6 بر صفر نتیجه را به ماکائو واگذار کرد. میثم ادهمی ابتدا قزاقستان (3-0) را شکست داد اما در ادامه 3-0 مقابل نماینده عربستان شکست خورد. مصطفی کاووسی هم با یک برد و یک باخت از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. بهنام مهدوی نیز در حالیکه اولین مبارزه را 6 بر 2 به نماینده ازبکستان واگذار کرد باتوجه به راهیابی این ورزشکار به فینال این مسابقات راهی جدول شانس مجدد شد اما به گرجستان 4-3 باخت و از دور مسابقات کنار رفت. فینال وزن 60- کیلوگرم بین ترکیه و ازبکستان انجام می‌شود.

اما در وزن 67- کیلوگرم، رضا عنایتی عضو تیم ملی کاراته کشورمان که اولین سابقه حضورش در پیکارهای کاراته وان را تجربه می‌کرد در گام اول «ریچارد براتکا» از اسلواکی را 6 بر صفر برد، سپس «دایلین مورکرک» از هلند را با نتیجه 7 بر یک از پیش رو برداشت، در ادامه «کمیل سالائوف» از روسیه را 6 بر یک شکست داد اما در مبارزه با «بادر التیوبی» از عربستان از ناحیه کتف به شدت آسیب دید و با نتیجه یک بر صفر یاخت. او در ادامه به دلیل شدت آسیب دیگر منتظر نتیجه ورزشکار عربستانی نشد و از ادامه مبارزات انصراف داد.

سعید احمدی دیگر ملی پوش ایران در این وزن ابتدا «سرگئی بالاکوف» روس را 6 بر 0 برد اما در مبارزه ای پرافت و خیز با نتیجه 9 بر 7 به «سلطان الزهرانی» از عربستان باخت و در ادامه نماینده عربستان به فینال نرسید تا احمدی هم از دور رقابت‌ها کنار برود.

همچنین در این وزن 8 کاراته‌کای ایرانی هم حضور داشتند که رابرت اواکیان ابتدا سوئد (4-2) را برد اما به اندونزی (4-0) باخت. امیربهادر یاری نتیجه را به قزاقستان (2-0) واگذار کرد. محمدجواد معمار حسن آبادی چین را برد اما مقابل عربستان (4-0) شکست خورد. دادیار رهنما در همان اولین بازی 2 بر صفر به اتریش باخت. علی گلابی ایرلند (3-0) و بوتسوانا (4-3) را برد اما نتیجه را 5-0 به عربستان واگذار کرد. هامون درفشی با 3 برد مقابل آلمان (2-1)، گرجستان (3-0) و عربستان (9-2) و یک شکست به ترکیه به کار خود پایان داد. امیرحسین سهرابی هم پس از اینکه به یونان 4-2 باخت با رسیدن این ورزشکار به فینال، راهی جدول رپه شارژ شد که در این مرحله برابر قزاقستان و ترکیه برنده از تاتامی خارج شد اما 10-4 به اتریش باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت.

سعید علیپور نیز که با 6 پیروزی خود را به فینال وزن 67- کیلوگرم رساند. ابتدا 5-1 امارات را برد، سپس 6-صفر الجزایر را شکست داد، در ادامه لوکزامبورگ را با همین نتیجه مغلوب کرد و در گام چهارم 3 بر صفر مقابل کامرون به برتری رسید و با پیروزی مقابل نماینده روسیه به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله «بادر التیوبی» از عربستان را 4 بر 1 برد و فینالیست شد. بدین ترتیب فینال وزن 67- کیلوگرم بین یونان و ایران برگزار می شود.

در وزن 50- کیلوگرم، نسرین دوستی عضو تیم ملی کشورمان پس از تساوی صفر بر صفر مقابل «کریوا کاترینا» از اوکراین با هانتی داوران برنده شد و در ادامه به مصاف «مونیکا برویچ» از کرواسی رفت و در این دیدار هم 0-0 مساوی شد و با هانتی داوران بعنوان فرد پیروز میدان معرفی شد. او در سومین مبارزه نتیجه را 3 بر صفر به «بنیتا پلانک» از اتریش دارنده مدال برنز جهان و 2 طلا، 2 نقره و 3 برنز کاراته وان و طلای اروپا در سال 2015 واگذار کرد که باتوجه به حضور نماینده اتریش در فینال او شانس حضور در رپه شارژ را بدست آورد. دوستی در این مرحله ابتدا «دیگه بوگر» از آلمان را 7 بر صفر برد اما در ادامه به «سویل باس» از ترکیه در هانتی باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. زهرا طرازپور دیگر کاراته‌کای تیم ملی ایران نیز ابتدا در امتیاز سنشو «شوانگ» از چین تایپه را برد اما به «النا استپانوا» از روسیه باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. نماینده روسیه برنز جهان، مدال نقره و برنز مسابقات قهرمانی اروپا و مدال طلای کاراته وان را در کارنامه داشت.

همچنین 4 کاراته‌کای ایرانی نیز در این رقابت ها حضور داشتند که هر 4 نفر از دور مسابقات کنار رفتند. سارا بهمن یار با یک برد مقابل لهستان (3-0) و یک شکست مقابل ویتنام به کار خود پایان داد. فاطمه قاسمی در دور نخست 6-0 به روسیه باخت، سحر شیروانی پس از پیروزی مقابل کامرون نتیجه را به اسپانیا واگذار کرد و سحر کرجی در مبارزه اول مقابل ایتالیا کاری از پیش نبرد.

ترکیه و اتریش فینالیست های این وزن شدند.

پیکارهای فینال این دوره از مسابقات و مبارزات مدال برنز روز یکشنبه (13 فروردین ماه) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: