نامه دانشجویان خطاب به رئیس قوه قضائیه در خصوص منصور نظری

کدخبر: 2092796

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در خصوص محکومیت منصور نظری به رئیس قوه قضائیه نامه نوشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین » متن نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

به نام حق

حضرت آیت الله آملی لاریجانی رئیس محترم قوه قضاییه با عرض سلام و تبریک سال نو

از آنجایی که جنبش دانشجویی با عدالت طلبی عقد اخوت بسته است، درخصوص ماجرای آقای منصور نظری لازم دیده ایم نکاتی را خدمتتان عرض کنیم:

حضرتعالی به عنوان رئیس قوه قضاییه همواره اجرای عدالت را خط قرمز خود دانسته اید و مدعی بوده اید برای مبارزه با مجرمان و مفسدان از هیچ منبع قدرتی ابایی ندارید. اما چگونه ممکن است جوانی که در راه همین مبارزه با فساد قدم برداشته است محاکمه و راهی زندان شود، و به جرم آقازاده نبودن و عدم وابستگی به صاحبان منصب حتی حق مرخصی نوروزی نداشته باشد، آیا این مصداق بی عدالتی نیست؟

منصور نظری در جریان یکسری اقدامات، متوجه فساد سیستمی در دستگاه قضایی کشور شده بود و دلسوزانه با هدف مبارزه با این فساد قصد همکاری با قوه قضاییه داشت، اما بجای تقدیر از حسن نظر و شجاعت چنین شخصی ، متاسفانه شاهد مجرم شناخته شدن و در بند بودن او هستیم.

بر خلاف شعار برخورد قاطع با مفاسد، شاهد آن هستیم که افرادی با فساداقتصادی و رانت های میلیاردی نه تنها محاکمه نشده اند بلکه صاحب منصب هم هستند و در کنار آن شخصی مانند منصورنظری به جرم بی تفاوت نبودن نسبت به فساد، هم اکنون حدود شش ماه است که زندانیست.

در دورانی که قوه مجریه و در مواردی قوه مقننه کشورمان، عدالت اجتماعی را نادیده می‌گیرند، در این بین رخ دادن این اتفاق برای قوه ای که مهم ترین کارش جاری و ساری کردن عدالت است، قابل تحمل نیست.

شما ریاست قوه ای را به عهده دارید که اجرای عدالت و احیای حقوق فردی و اجتماعی از مهمترین وظایف آن است، در همین راستا ما به نمایندگی از تمامی دانشجویان عدالت‌خواه از شما خواستاریم در مورد پرونده جناب آقای منصور نظری شفاف سازی و تجدید نظر صورت بگیرد. به امید روزی که هیچ آزاده و عدالت‌خواهی در بند نباشد.

و من الله التوفیق

"انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، دانشکده حقوق، دانشگاه تهران"

ارسال نظر: