آخرین تحولات سوریه

ائتلاف آمریکایی مسئولیت کشتار صدها غیرنظامی در موصل را پذیرفت

کدخبر: 2092538

ائتلاف آمریکایی ضدداعش مسئولیت بمباران منطقه الموصل الجدید که طی آن صدها غیرنظامی کشته شدند را برعهده گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ائتلاف آمریکایی ضدداعش با پذیرش مسئولیت حمله به منطقه الموصل الجدید اعلام کرد، منطقه‌ای که در موصل بمباران شده و صدها غیرنظامی کشته شدند را ما به درخواست نیروهای عراقی بمباران کردیم.

ظهر روز پنج شنبه هفته گذشته اجساد صدها غیر نظامی که تعداد آنها از 230 تا 500 نفر گزارش شده است، در منطقه «الموصل الجدیده» در بخش غربی موصل از زیر آور خارج شد. اجسادی که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.

این برای اولین بار است که عملیات آزادسازی موصل که سعی بسیاری برای دوری از تلفات غیر نظامیان در آن شده بود؛ شاهد این حجم از تلفات مردم عادی است.

گزارشهای اولیه نیز گفته بودند که بمباران هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش بر روی سه خانه مسکونی عامل اصلی این کشتار است. سرهنگ «جو اسکروسا» سخنگوی ائتلاف آمریکایی در بغداد در این باره به روزنامه «لس آنجلس تایمز» گفته بود که ائتلاف تحقیقات رسمی برای راستی آزمایی ادعاهای بیان شده انجام خواهد داد. وی همچنین اعتراف کرده بود که ائتلاف به شکل روزانه این منطقه را بمباران می‌کرده است.

روز گذشته شورای قضایی موصل نیز با اعلام شهر موصل به عنوان منطقه «فاجعه زده» از ائتلاف آمریکایی ضد داعش خواست تا بمباران‌های بی هدف خود را متوقف کند.

ارسال نظر: