پورعلی مطلق در جمع خبرنگاران خبر داد:

ثبت‌نام ۵۶ هزار و ۹۰ داوطلب در انتخابات شوراها تا روز سوم

کدخبر: 2092351

دبیر ستاد انتخابات کشور از ثبت نام ۵۶ هزارو ۹۰ داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا روز سوم خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی پورعلی‌ مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور عصر امروز در محل این ستاد و در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام 18 هزار و 528 داوطلب در روز سوم ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

وی تأکید کرد: در مجموع 3 روز ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد 56 هزار و 90 نفر ثبت به عمل آوردند که از این تعداد 3 هزار و 80 نفر زن و 53 هزار و 10 مرد هستند.

پورعلی‌ مطلق اضافه کرد: از این تعداد نیز 5 هزار و 203 نفر زیر 30 سال و 294 نفر بالای 75 سال هستند. همچنین 27 هزار و 317 نفر سواد خواندن و نوشتن، 386 نفر دارای مدرک دکترا، 290 نفر دارای تحصیلات حوزوی و مابقی دارای مدارک فوق‌دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس هستند.

وی با اشاره به آخرین گزارش خود تا این لحظه از ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران گفت‌: تا این لحظه تعداد 795 نفر شامل 117 زن و 678 مرد برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام به عمل آوردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در کل کشور تعداد 15 هزار و 319 داوطلب برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر و تعداد 40 هزار و 771 نفر برای شرکت در انتخابات روستاها ثبت‌نام کرده‌اند.

پورعلی مطلق با بیان اینکه استقبال مردم برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون که روز سوم را سپری می‌کنیم بسیار چشم‌گیر بوده است، افزود: در کل کشور مجموعاً 1244 شهرداریم که1057 شهر دارای شورای 5 نفره، 137 شهر دارای شورای 7 نفره، 32 شهر دارای شورای 9 نفره، 10 شهر دارای شورای 11 نفره، 6 شهر دارای شورای 13 نفره و یک شهر دارای شورای 15 نفره و یک شهر دارای شورای 21 نفر هستند که در آنها انتخابات شوراهای شهر برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: همچنین در کل کشور 40 هزار و 283 روستا داریم که در آنها انتخابات شورای روستا برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ثبت‌نام از داوطلبان در روزهای آخر با ازدحام مواجه شود، گفت: از تمامی داوطلبانی که قصد حضور در رقابت‌های انتخابات شوراهای شهر و روستا را دارند تقاضا می‌کنیم ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و در همین ایام باقیمانده نسبت به ثبت‌نام خود اقدام به عمل آورند.

پورعلی مطلق تأکید بر ایجاد تسهیل در زمینه اخذ گواهی عدم سوءپیشینه برای ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات شوراها گفت: کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند به هر دلیلی گواهی عدم سوءپیشینه دریافت کنند جای نگرانی وجود ندارد زیرا تمهیداتی پیش‌بینی شده که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به مراکز ثبت‌نام یعنی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها فرم خوداظهاری را که در این رابطه تهیه شده پر کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. لذا پاسخ این فرم خوداظهاری توسط مراجعه مربوطه در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی در پایان از مراجع چهارگانه یعنی نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان ثبت‌احوال و دادستانی کل کشور برای ارائه خدمات مطلوب در امر انتخابات قدردانی کرد.

ارسال نظر: