ایندیپندنت:

بیش از نیمی از مردم انگلیس نمی‌دانند در یمن، جنگ است!

کدخبر: 2092047

با وجود به کارگیری سلاح های انگلیس در یمن، بیش از نیمی از انگلیسی‌ها از جنگ یمن بی اطلاع هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نوشت با وجود به کارگیری سلاح های انگلیس در یمن، بیش از نیمی از انگلیسی‌ها از جنگ یمن بی اطلاع هستند.

روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای به قلم «لیز دییردن Lizzie Dearden »‌نوشت در حالیکه دولت انگلیس از ائتلاف نظامی در یمن حمایت می کند و به آنها کمک می رساند بیش از نیمی از مردم انگلیس از جنگ فراموش شده ای که در یمن در جریان است بی خبر هستند.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: بر اساس نظر سنجی «مؤسسه یوگاو YouGov» 49 درصد از مردم انگلیس از جنگ در یمن مطلع هستند . این جنگ تاکنون 10 هزار نفر کشته،‌3 میلیون نفر بی خانمان و 14 میلیون نفر که با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند بر جا گذاشته است.

ایندیپندنت افزود: با اینکه جنگ و خونریزی در یمن وارد سومین سال خود شده است، ‌ کمتر از 37 درصد از افراد 18 تا 24 ساله ای که در این نظر شنجی شرکت کرده اند از جنگ در یمن آگاهند.

ایندیپندنت نوشت: در این نظرسنجی لیستی حاوی نام 16 کشور به شرکت کننده گان داده و از آنها خواسته شده است که نام کشورهایی که در حال حاضر درگیر جنگ هستند را مشخص کنند. 85 درصد از افراد از سوریه نام برده اند.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: مؤسسه خیریه «هیومن اپیل Human Appeal » که حامی مؤسسه نظر سنجی «یوگاو» است هشدار داده است که نا آگاهی مردم از جنگ و خونریزی در یمن بسیار بد است و این خود بحران انسانی در یمن را بدتر می کند تا آنجا که مدیر عامل اجرایی مؤسسه خیریه «هیومن اپییل» گفته است «بحران یمن به علت اینکه تعداد زیادی آواره به وجود نیاورده است که موجب هجوم بردن آنها به اروپا بشود به بطور کامل به فراموشی سپرده شده است.»

ارسال نظر: