دوربین «نسیم آنلاین» به سراغ مردم رفت

فیلم:: خرید آجیل مردم برای نوروز ۹۶ نصف شد

کدخبر: 2091992

بررسی‌ها نشان می‌دهد که درآمد پایین مردم، رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه شرایطی را ایجاد کرده که مردم برای نوروز ۹۶ به حذف برخی از خریدهای خود دست بزنند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: چند روز بیشتر تا نوروز 96 باقی نمانده و این انتظار وجود دارد که مانند روال سالهای اخیر بازار شب عید با شلوغی‌های خاص خودش درگیر باشد. اما ظاهرا امسال داستان این شلوغی‌ها با سالهای گذشته فرق می‌کند. بسیاری از کسبه در مراکز خرید مختلف تهران و شهرهای دیگر مدعی هستند که از این شلوغی‌ها خیری به آن‌ها نمی‌رساند و مردم معمولا برای تفریح به مراکز خرید می‌آیند و چیزی نمی‌خرند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که درآمد پایین مردم، رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه شرایطی را ایجاد کرده که مردم برای نوروز 96 به حذف برخی از خریدهای خود دست بزنند. یکی از انتخابهای اصلی امسال مردم برای حذف کردن آجیل و خشکبار است. مردم ایران هر سال از آجیل به عنوان یکی از وسایل پذیرایی ایام نوروز استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد که قیمت بالای بسیاری از اقلام موجود در آجیل فکر خرید آن را از سر از مردم بیرون کرده است. پسته 80 هزار تومانی، بادام زمینی 90 هزار تومانی، بادام 85 هزار تومانی و فندق 75 هزار تومانی قیمتهایی خارج از توان مردم هستند، به همین دلیل آجیل فروش‌ها امسال از نصف شدن میزان خرید آجیل مردم نسبت به سالهای گذشته خبر می‌دهند. دوربین « نسیم آنلاین » در فاصله دو روز مانده به تحویل سال و شروع دید و بازدیدهای نوروزی به سراغ آجیل فروش‌های بازار تهران رفته و نظر آن‌ها را نسبت به وضعیت فروش آجیل در روزهای پایانی سال 95 جویا شده است. بسیاری از آجیل فروش‌ها از وضعیت بازار گله‌مندند و حتی صحبت از تعطیل کردن و واحد صنفی خود به میان می‌آورند. گزارش ویدئویی « نسیم آنلاین » از بازار آجیل شب عید 96 به شرح زیر است:

حجم ویدیو: 16.58M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13 دانلود ویدیو
ارسال نظر: