جام جهانی کشتی فرنگی - آبادان

ایران با شکست قاطع ترکیه سوم شد/ قهرمانی روسیه با غلبه بر آذربایجان/ اشکانی: نتیجه نسبتا مطلوبی گرفتیم

کدخبر: 2091966

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با برتری مقابل ترکیه عنوان سوم رقابت‌های جام جهانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در روز دوم و پایانی رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی که از روز گذشته در آبادان آغاز شده است تیم ملی کشورمان در دیدار رده بندی به مصاف ترکیه رفت که با برتری 7 بر یک در این مسابقه به عنوان سوم دست یافت.

از حوادث این دیدار می توان به پیروزی یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم مقابل اصلان آتم، دارنده مدال های نقره و برنز جهان اشاره کرد.

مهدی فلاح در وزن 85 کیلوگرم متهان باشار، دارنده مدال برنز بازی های اروپایی را شکست داد.

در وزن 98 کیلوگرم نیز مهدی علیاری، قهرمان بازی های آسیایی با نتیجه 7 بر یک از سد جنگ ایلدیم، دارنده مدال برنز المپیک در وزن 85 کیلوگرم گذشت.

نتایج انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

ایران 7 - ترکیه یک

59 کیلوگرم: سامان عبدولی، برنده - حامد رستم (9 بر صفر) 66 کیلوگرم: مهدی زیدوند، برنده - آتاکان یوکسل (4 بر صفر) 71 کیلوگرم: محمد علی گرایی، برنده - ایلکر سونمز (9 بر صفر) 75 کیلوگرم: رسول گرمسیری - امره کوش، برنده (یک بر 2) 80 کیلوگرم: یوسف قادریان، برنده - اصلان آتم (2 بر یک) 85 کیلوگرم: مهدی فلاح، برنده - متهان باشار (2 بر یک) 98 کیلوگرم: مهدی علیاری، برنده - جنگ ایلدیم (7 بر یک) 130 کیلوگرم: بهنام مهدی زاده، برنده - علی نالی ارسلان (2 بر یک)

* به گزارش فارس، در حالی که در فهرست و ترکیب تیم ایران نام حسین نوری به عنوان نماینده وزن 85 کیلوگرم کشورمان ثبت شده بود بعد از خواندن نام این کشتی گیر برای مبارزه با حریف ترکیه ای، اعلام شد که وی در حین گرم کردن مصدوم شده است و نمی تواند روی تشک مسابقه حاضر شود به همین دلیل مسئولان فدراسیون کشتی نام مهدی فلاح را جایگزین نوری کردند.

از ساعت 18 نیز تیم های روسیه و آذربایجان در دیدار فینال برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش فارس، در دیدار برای کسب مقام پنجم تیم آلمان با نتیجه 5 بر 3 از سد اوکراین گذشت و در دیدار برای کسب مقام هفتم نیز قزاقستان با نتیجه 6 بر 2 بلاروس را شکست داد. رده بندی تیم های سوم تا هشتم به شرح زیر است:

3- ایران 4- ترکیه 5- آلمان 6- اوکراین 7- قزاقستان 8- بلاروس

روسیه با شکست آذربایجان قهرمان شد

در روز دوم و پایانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که در آبادان برگزار شد، روسیه در دیدار فینال با برتری 5 بر 3 برابر آذربایجان قهرمان شد.

روسیه 5 - جمهوری آذربایجان 3 (اسامی تیم روسیه در ابتدا آمده است)

59 کیلوگرم: مینگیان سیمینوف 9- طالح ممدوف 2 66 کیلوگرم: آرتم سورکوف 8 - نوفال بابایف صفر 71 کیلوگرم: ابوزید مانتسیگوف یک - رسول چونایف 2 75 کیلوگرم: رومن ولاسوف 2 - الوین مورسالیف صفر 80 کیلوگرم: ادلان آکیف یک - رفیق حسین یک (برنده) 85 کیلوگرم: داویت چاکوتادزه 2 - اسلام عباس اف یک 98 کیلوگرم: ماکسیم صفریان صفر - اوخان نورایف 3 130 کیلوگرم: سرگئی سیمینوف یک (برنده) - صباح شریعتی یک

اشکانی: نتیجه نسبتا مطلوبی گرفتیم/ این هدیه ملی‌پوشان به مردم ایران در شروع کارمان بود

علی اشکانی پس از پیروزی 7 بر یک مقابل ترکیه و کسب عنوان سوم جام جهانی کشتی فرنگی گفت: این هدیه ملی پوشان به مردم ایران در شروع کارمان بود.

وی ادامه داد: نتیجه نسبتا مطلوبی گرفتیم؛ همه استحقاق پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند. تمام بچه ها تلاش کردند و پشتوانه های زیادی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: دیروز هم گفتم که کارشناسان و داوران بهتر می دانند که حقمان خورده شد یا نه؛ کشتی گیران ما بیشتر از حد خودشان کشتی گرفتند و انتظارات را بر آورده کردند.

اشکانی درباره برنامه های آینده تیم ملی عنوان کرد: برای بازی های کشورهای اسلامی و جهانی باید تیم را آماده کنیم؛ همه باید حمایت کنند.

سلطانی‌فر: مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی باکیفیت بود

مسعود سلطانی‌فر پس از پایان مسابقات جام جهانی کشتی در آبادان گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم مسابقات باکیفیتی را هم از نظر فنی و هم از لحاظ اجرایی شاهد بودیم که موجب عزت و اعتبار ایران شد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که در شرایط پس از برجام، میزبانی مسابقات بین‌المللی را برعهده بگیریم و از این طریق شرایط ارتقای ورزش ایران را فراهم کنیم و تحرک و نشاط را به وجود بیاوریم. تلاش می‌کنیم این میزبانی‌ها را به سمت استان‌ها ببریم همانگونه که در کرمانشاه مسابقات کشتی آزاد برگزار شد و اکنون هم در آبادانِ قهرمان رقابت‌های فرنگی برگزار شد.

سلطانی‌فر اظهار داشت: خوزستان یکی از کانون‌های مهم ورزش ایران است و امیدوارم با شور و شعفی که شاهد آن بودیم، انگیزه‌ها قوی‌تر و بیشتر شود تا ورزش این استان به دوران اوج و شکوفایی مجدد برسد.

وزیر ورزش تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنم که سال 95 سال خوبی برای ورزش ایران بود و کارنامه خوبی داشتیم. از المپیک و پارالمپیک گرفته تا مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی و البته موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018. امیدوارم با تلاش و کوشش در سال 96 نیز این موفقیت‌ها را داشته باشیم و آنها را گسترش دهیم.

وی بار دیگر به میزبانی آبادان در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی اشاره کرد و گفت: میزبانی خیلی خوبی را شاهد بودیم و باید از مدیرعامل منطقه آزاد، استاندار خوزستان و مدیرکل ورزش و جوانان استان تشکر کنم. سیاست ما انتقال میزبانی‌ها به شهرهای مختلف و استان‌هاست تا ورزش بیشتر رشد کند.

سلطانی‌فر در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت هیئت مدیره استقلال و استعفای جهانیان عنوان کرد: امروز برای مسابقات کشتی اینجا هستم و درباره کشتی صحبت می‌کنم.

ارسال نظر: