طراح و کارگردان نمایش فصل شیدایی در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد:

نمایش فصل شیدایی مکمل راهیان‌نور است/ برگزاری نوروزی فصل شیدایی در بندرعباس

کدخبر: 2091915

اسماعیلی گفت: نمایش فصل شیدایی می‌تواند در کنار راهیان نور قرار گیرد تا برای مردم خاطرات خوبی را رقم بزند؛ بنابراین می‌توان گفت این دوره از نمایش نوروزی فصل شیدایی در بندرعباس، مکمل راهیان نور است.

سعید اسماعیلی، طراح و کارگردان نمایش فصل شیدایی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص برگزاری نمایش فصل شیدایی در شهرستان بندرعباس هم‌زمان با تعطیلات عید نوروز، بیان داشت: نمایش فصل شیدایی را 15 روز پیش نیز به مدت 11 شب در بندرعباس اجرا کردیم که این نمایش به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ختم شد و به طور میانگین هر شب 12 هزار نفر بازدیدکننده داشت. از آنجایی که سفرهای راهیان نور دریایی در ایام نوروز برقرار و این استان پذیرای حدود چهار الی پنج میلیون مسافر نوروزی است. قرار شد تا نمایش فصل شیدایی در ایام نوروز نیز در شهر بندرعباس برگزار شود.

طراح و کارگردان نمایش فصل شیدایی با بیان اینکه نیروهای دریایی سپاه از گروه نمایش فصل شیدایی خواست تا به مدت یک هفته در شهر بندرعباس برنامه اجرا کند، گفت: افتتاحیه نمایش فصل شیدایی با همکاری نیروی دریایی سپاه و با حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج و با مشارکت ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان هرمزگان فردا شب (27 اسفند) برگزار و تا چهارم فروردین در بندرعباس ادامه دارد.

اسماعیلی تأکید کرد: گروه فصل شیدایی به دنبال این جریان نبوده است که افتتاحیه با چهره‌های سرشناس یا مسئولین خاص برگزار شود زیرا فصل شیدایی مردمی‌تر از این جریان‌ها است.

طراح و کارگردان نمایش فصل شیدایی در ادامه به تأثیر برگزاری این نمایش بر راهیان نور اشاره و بیان داشت: به طور کلی راهیان نور مهم و ویژه است زیرا از سراسر کشور در این سفر معنوی قرار می گیرند که در همین جهت نمایش فصل شیدایی می تواند در کنار راهیان نور قرار گیرد تا برای مردم خاطرات خوبی را رقم بزند؛ بنابراین می توان گفت این دوره از نمایش فصل شیدایی مکمل راهیان نور است.

اسماعیلی در ادامه به تجربه برگزاری نمایش فصل شیدایی هم‌زمان با راهیان نور اشاره و خاطرنشان کرد: اولین نمایش فصل شیدایی در سال 1387 در شهرستان شوش واقع در استان خوزستان هم‌زمان با راهیان نور برگزار شد اما بعد از گذشت چند سال از برگزار کردن این نمایش در شهرهای مختلف کشور، اولین نمایش فصل شیدایی همواره در خاطره مردم باقی مانده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های خوب راهیان نور این است که اقشار مختلف مردم از سراسر کشور در این سفر شرکت می کنند و با یک توشه معنوی به شهر خود باز می گردند.

طراح و کارگردان نمایش فصل شیدایی افزود: تاکنون برای تمدید این دوره از نمایش نوروزی فصل شیدایی در بندر عباس پیش‌بینی صورت نگرفته است ولی تا کنون 4 مرتبه در این استان، نمایش فصل شیدایی برگزار شده است؛ بنابراین مردم خون گرم جنوب با فصل شیدایی کاملاً آشنا و منتظر شروع مجدد این نمایش هستند.

طراح و کارگردان نمایش فصل شیدایی در خاتمه گفت: با توجه به تجربیات برگزاری در این شهر، بنده حدس می زنم که از شب اول ظرفیت تماشاگران پر شود و با استقبال مردم روبه‌رو شویم. البته گروه فصل شیدایی تدارک بازدید کننده حدود 10 هزار نفر برای هر شب را پیش‌بینی کرده است که این ظرفیت قابل افزایش است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نمایش میدانی و چند رسانه‌ای فصل شیدایی، توسط مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنّا) پس از اجراهای موفق در استان های مختلف کشور (خوزستان، یزد، لرستان، بوشهر، ابوموسی، چهارمحال و بختیاری، تهران و کرمانشاه) و همچنین کشور عراق، این بار با محوریت راهیان نور در ایام نوروز در شهرستان بندرعباس برگزار می شود. این نمایش فردا شب 27 اسفند ماه از ساعت 19 به مدت هفت شب تا چهارم فروردین در شهرستان بندرعباس- بلوار خلیج‌فارس - ضلع جنوبی فرودگاه- جنب کمپ اسکان بندرعباس پذیرای تماشاگران از سراسر کشور است.

ارسال نظر: