"دن کوتس" با تأیید سنا مدیر اطلاعات ملی آمریکا شد

کدخبر: 2091825

مجلس سنای آمریکا با ۸۸ رأی موافق و ۱۱ رأی مخالف صلاحیت "دن کوتس" برای تصدی سمت مدیر اطلاعات ملی این کشور را تأیید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مجلس سنای آمریکا با 88 رأی موافق و 11 رأی مخالف صلاحیت «دن کوتس» برای تصدی سمت مدیر اطلاعات ملی این کشور را تأیید کرد.

«مدیر اطلاعات ملی» یکی از مقام‌های دولت آمریکا است که زیر نظر رئیس‌جمهور این کشور کار می‌کند و به عنوان رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا که 16 عضو دارد کار می‌کند.

کوتس مدتی سفیر آمریکا در آلمان بوده و همچنین به عنوان عضو کمیته اطلاعاتی سنا فعالیت کرده است. وی در فاصله سال‌های 2011 تا پایان 2016 سناتور ایالت ایندیانا بود.

مسکو در سال 2014 در واکنش به تحریم‌های آمریکا، ورود شماری از مقامات آمریکایی از جمله وی را که در آن زمان عضو کمیته اطلاعاتی سنا بود، به روسیه ممنوع اعلام کرد. کوتس در واکنش به این اقدام گفت که افتخار می‌کند که نامش در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی با این حال از همکاری واشنگتن مسکو در سوریه در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت کرد.

این سیاستمدار آمریکایی در فاصله سالهای 2001 تا 2005 سفیر این کشور در آلمان بود. وی در سال 2011، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را به دلیل رای ممتنع این کشور در زمینه اقدام نظامی در لیبی به منزوی شدن تهدید کرد.

کوتس همچنین مانند دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه از مخالفان توافق هسته‌ای با ایران بوده و پس از حصول این توافق گفت عدم توافق با تهران بهتر از توافق کنونی بود.

وی با این حال یکی از هفت سناتور جمهوری‌خواهی بود که از امضای نامه جمهوری‌خواهان به ایران خودداری کردند.

در آن نامه که به رهبری «تام کاتن» نوشته شد و به شدت از سوی دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، برجام توافقی یکجانبه از سوی «باراک اوباما» خوانده و به تهران هشدار داده شد که دولت بعد می‌تواند به سادگی این توافق را لغو کند.

ارسال نظر: