واکنش وزیر سابق صنعت به ادعای خالی بودن انبارهای گندم در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

سیاه‌نمایی رسانه‌های دولتی درباره بحران نان در سال ۹۲

کدخبر: 2091806

غضنفری گفت: با هشت میلیون تن ذخیره گندم هم که آن‌ها گفته‌اند دچار بحران نان نمی‌شدیم، زیرا موجودی بیشتری در راه بود و گندم کشاورزان هم معمولا آماده می‌شود و دولت خریداری می‌کند.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»: حدود دو ماه بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و حسن روحانی و یارانش روزهای پایانی خود را در دولت یازدهم می‌گذرانند. دولت تدبیر و امید که با وعده‌های اقتصادی فراوانی سکان قوه مجریه را به دست گرفته بود، امروز و در آخرین روزهای کاری خود دست چندان پری برای دفاع از خود در انتخابات پیش رو ندارد و بیم آن را دارد که تبدیل به اولین دولت چهار ساله تاریخ جمهوری اسلامی شود. به گزارش «نسیم آنلاین» ، دولتمردان یازدهم و رسانه‌های حامیشان هم که برای دفاع از عملکرد اقتصادی دولت روحانی حرفی برای گفتن ندارند، همچنان سعی می‌کنند که از رویه سه سال و نیم اخیر خود پیروی کنند و انگشت اتهام را در همه مشکلات اقتصادی به سمت دولت گذشته بگیرند. روز گذشته خبرگزاری دولتی ایسنا در گزارشی عجیب با بیان عبارتی شگفت آور قصد توجیه ادعای خالی بودن انبارهای کالاهای اساسی در ابتدای دولت یازدهم را که رئیس جمهور مطرح کرده بود را داشت. در این گزارش این خبرگزاری دولتی مدعی شده بود که در صورت رئیس جمهور نشدن حسن روحانی و استقرار دیرهنگام دولت تدبیر و امید کشور با "بحران نان" رو به رو می شد! این رسانه در ادامه گزارش خود که به نظر میرسد دولتی ها سند آن را در اختیار آنها قرار داده اند نوشته که در روزهای اول کار حسن روحانی در پاستور برخی از استانهای کشور تنها برای سه روز ذخیره گندم و کالاهای اساسی را داشتند. برای درستی این ادعا به سراغ مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت رفتیم که در آن زمان شرکت بازرگانی دولتی تحت نظر وزارتخانه او اداره می شد.

سیلوهای گندم در ابتدای دولت روحانی خالی نبود!

مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص ادعای خالی بودن انبارها در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم اظهار کرد: همان زمان که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند و قبل از اینکه دولتشان را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کنند، از ما خواستند و ما هم خدمتشان رسیدیم و گزارش کامل و مکتوبی خدمتشان تقدیم شد.

وی افزود: در آن زمان به ایشان گفته شد که انبارها هیچ مشکلی ندارند، برخی از کشتی‌های کالاهای اساسی تخلیه شدند و کالایشان در انبار است. برخی از کشتی‌ها منتظر تخلیه شدن هستند و برخی از کشتی‌ها هم در راهند و به زودی می‌رسند. همچنین منابع تامین مالی آن‌ها را هم بر شمردیم و برنامه‌های بعدی را هم خدمتشان گفتیم.

وزیر سابق صنعت خاطرنشان کرد: در آن زمان کاملا کشور نسبت به موجودی کالاهای اساسی در وضعیت خوبی قرار داشت و در هیچ کدام از کالاهای اساسی از جمله گندم مشکلی نداشتیم. البته در سه قسمت باید این کالاها را باهم جمع کنیم. کالاهایی که تخلیه شده بود و در انبار بود، کالاهایی که در کشتی بود و در بنادر منتظر تخلیه بودند و سفارش‌های زیادی که در راه بودند و به ترتیب به فاصله 15 روز یا یک ماه می‌رسیدند و تخلیه می‌شدند.

غضنفری تصریح کرد: حتی زمانی هم که آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند تعدادی از کشتی‌هایی که در دوره قبل شرکت بازرگانی دولتی سفارش داده بود، به بنادر کشورمان رسیدند و به تدریج تخلیه شدند از این بابت مشکلی نداشتیم.

با هشت میلیون تن ذخیره گندم دچار بحران نان نمی‌شدیم

وی در پاسخ به ادعای خبرگزاری دولتی ایسنا که دیروز اعلام کرده بود در صورت دیرتر رئیس جمهور شدن روحانی کشور با "بحران نان" رو به رو می شد به «نسیم آنلاین» گفت: با هشت میلیون تن ذخیره گندم هم که آن‌ها گفته‌اند دچار بحران نان نمی‌شدیم، زیرا موجودی بیشتری در راه بود و گندم کشاورزان هم معمولا آماده می‌شود و دولت خریداری می‌کند.

وزیر سابق صنعت افزود: اما اگر هشت میلیون تن هم درست باشد عدد کمی نیست و کشور با آن دچار بحران نمی‌شود. این بحثهایی که امروز مطرح می‌شود اهداف دیگری دارد، ولی آمار موجودی انبارها همان زمان هم در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت موجود بود، و همه در جریان آن قرارداشتند.

به نظر می‌رسد دولت روحانی که در مدیریت و تنظیم بازار کالاهای اساسی مردم و افزایش واردات کالاهای مصرفی عملکرد خوبی را از خود به جا نگذاشته و مورد انتقاد کارشناسان قرار و فعالان اقتصادی قرار دارد با بیان این ادعاها از سوی رسانه‌های وابسته و حامی به خود قصد دارد که افکار عمومی را منحرف کند.

ارسال نظر: