اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان:

ورود به مناسبات قدرت خلاف اهداف و مصلحت جنبش دانشجویی است/ هرگز مجری منویات احزاب در محیط دانشگاه نخواهیم شد

کدخبر: 2091703

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تاکید بر این مسئله که ورود به مناسبات قدرت خلاف اهداف و مصلحت جنبش دانشجویی است، اعلام کرد: وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و فساد گسترده‌ اقتصادی و اداری از اصلی‌ترین چالش‌های کشور است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نخستین بیانیه خود پیرامون انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم اعلام کرد: وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و نیز فساد گسترده‌ اقتصادی و اداری از اصلی‌ترین چالش‌های کشور است. ورود به مناسبات قدرت خلاف اهداف و مصلحت جنبش دانشجویی است. ورود مصداقی به انتخابات نخواهیم داشت و آن را فروکاست جنبش دانشجویی می دانیم.

در ابتدای این بیانیه تاکید شده است: امروز به خوبی دریافته ایم که موفقیت جمهوری اسلامی در دخالت دادن رای و نظر مردم در انتخاب کارگزاران نظام، علاوه بر پیوند زدن تصمیمات در کشور به خواست مردم، به نمایش باشکوهی از وحدت و انسجام ملی مبدل گشته است.

در قسمت دیگری آمده است: اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن امیدواری برای شکل گیری انتخاباتی پر شور، از همه آنان که دل در گرو انقلاب و آینده آن دارند و به آینده این سرزمین می‌اندیشند دعوت می کند که با حضور خود در این جشن ملی پایه های اقتدار و آرامش این کشور را تقویت نمایند و پیش از هرگونه برنامه ریزی برای دست‌یابی به پیروزی در صحنه‌ی رقابت‌های انتخاباتی، حمایت از انتخاباتی پرشور را وظیفه ی خود بدانند که بی تفاوتی نسبت به این موضوع از مصادیق بارز بی صداقتی با مردم و بی توجهی به منافع ملی است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه این بیانیه تاکید کرد: بر مبنای سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نه اصولگراست و نه اصلاح‌طلب. اما از آنجا که اصلاح‌طلبی به معنای آرمانگرایی و حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب و نیز اصولگرایی به معنای مبناگرایی و پایندی به ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی را پایه های اساسی انقلابی بودن می دانیم، از منظر مفهومی هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب هستیم و این دو را در کنار هم از لوازم حرکت انقلاب می نامیم.

این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: دوگانه‌ واقعی که در سایه‌ آن دسته‌بندی‌های پیشین سیاسی شکسته شده است، دوگانه انقلابی - غیر انقلابی است. این اتحادیه بر خود وظیفه می داند از هر تلاش قانونی در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی بدون توجه به دسته بندی های غیر واقعی دنیای سیاست حمایت کند.

در ادامه آمده است: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، ورود جریان دانشجویی به عنوان پیاده نظام احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها در محیط دانشگاه و ورود به مناسبات قدرت را برای جنبش دانشجویی آسیبی بزرگ می داند و هرگز مجری منویات احزاب در محیط دانشگاه نخواهد بود. چنین رویکرد منفعلانه ای را خلاف اهداف و مصلحت جنبش دانشجویی می داند که در نهایت ممکن است به تقلیل‌گرایی در آرمان‌ها، برخورد‌ها و استاندارد‌های دوگانه و محدود شدن آزادی جنبش دانشجویی در نقد و عملکرد خود منتهی بشود.

در قسمت دیگری از این بیانیه تصریح شده است: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه رویکرد همیشگی خود، در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز ورود مصداقی به انتخابات نخواهد داشت و آن را فروکاست جنبش دانشجویی می داند. جریان دانشجویی در ایام منتهی به انتخابات متناسب با ذات خود، رویکردی نقادانه خواهد داشت؛ اما دفاع آشکار از اصل نظام اسلامی و گشودن روزنه های امید در میان مردم با یادآوری توفیقات انقلاب اسلامی را نیز وظیفه خود می‌داند و معتقد است همانگونه که مخالفت با نقد سازنده، انقلاب اسلامی را دچار سکون خواهد نمود، نقد غیر واقعی-ضمن آنکه عمدتا به وعده ها و ادعاهای غیر واقعی نیز منتهی خواهد شد- جز ایجاد ناامیدی و از بین بردن انگیزه ها، دستاوردی نخواهد داشت.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باید دریچه‌ای برای حل مشکلات کشور باشد. درحالی که این روز‌ها، وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و نیز فساد گسترده‌ اقتصادی و اداری از اصلی‌ترین چالش‌های کشور است، انتخابات باید به انتخاب فردی برای اداره‌ کشور منتهی شود که با شناخت مشکلات، برنامه لازم برای تغییر این شرایط را به مردم اعلام می کند. این مهم نیازمند ملزوماتی است که در آینده‌ نزدیک در بیانیه بعدی مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر: