غلامعلی حدادعادل درگذشت الکک را تسلیت گفت

کدخبر: 2091672

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی در پیامی، درگذشت استاد برجسته زبان فارسی و دانشمند دلسوز و سختکوش لبنانی را تسلیت گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی در پیامی، درگذشت پرفسور ویکتور الکک، استاد برجسته و گرانقدر زبان و ادبیات فارسی را به خانواده ایشان،‌ جامعه علمی، ادبی و فرهنگی لبنان بویژه استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، تسلیت گفت .

متن پیام تسلیت رئیس بنیاد سعدی به شرح زیر است :

انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت استاد برجسته و گرانقدر زبان و ادبیات فارسی جناب آقای دکتر الکک موجب اندوه و تاسف عمیق شد. آن استاد والامقام در زمینه‌های مختلف از تدریس زبان و ادبیات فارسی تا تحقیق و ترجمه آثار ادبی و از حوزه ادبیات تطبیقی تا سرودن اشعار نغز و پرمایه منشأ خدمات ارزشمندی به عالم ادب عربی و ادب فارسی گردید .

اینجانب به نمایندگی از بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اساتید زبان و ادب فارسی در ایران فقدان آن دانشمند دلسوز و سختکوش را به خانواده محترم ایشان،‌ جامعه علمی، ادبی و فرهنگی لبنان بویژه استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن عالم فرزانه علّو درجات و رحمت واسعه طلب می‌کنم .

غلامعلی حدّاد عادل

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی

ارسال نظر: