آباد خبرداد؛

پرداخت بن ۳ میلیون تومانی به کارگران حادثه دیده در پلاسکو

کدخبر: 2091653

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق همکاری شهرداری با شورای شهر تهران مبلغ دو تا سه میلیون تومان بن به عنوان بسته حمایتی به ۱۳۹۹ نفر از کارگرانی که در حادثه پلاسکو بیمه ای نداشتند، پرداخت خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: معصومه آباد در جریان سیصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت و تبریک مجدد به مناسبت شهادت آتش نشانان اظهار داشت: قطعاً شهروندان این اتفاق را فراموش نخواهند کرد و همیشه به یاد شهدای آتش نشان خواهند بود.

وی تصریح کرد: این حادثه باعث شده است که شهروندان استقبال خوبی را از کمپین «نه به برگزاری چهارشنبه آخر سال» داشته باشند و امیدواریم چهارشنبه سوری ایمن و آرامی داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: پس از حادثه پلاسکو و در ارتباط با آن کمیته ای در تاریخ سوم بهمن ۹۵ تحت عنوان کمیته بررسی و رسیدگی به حادثه پلاسکو تشکیل شد که در این کمیته علل و عوامل حادثه و همچنین معاضدت و پیگیری های حقوقی در خصوص حادثه دیدگان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در کمیته بررسی و عوامل حادثه، چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران از جمله آقایان سرخ کوه، کاشانی، ساعی و بنده حضور داشتیم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در اولین جلسه کمیته شرح حال کمیته مشخص شد و پرونده ای برای حادثه دیدگان و خانواده های شهداء تعیین شد.

وی در ادامه به پیگیری های صورت گرفته از سوی این کمیته اشاره کرد و گفت: این کمیته مسئول پیگیری مسائل درمانی، پرداخت دیه و نقص عضو به فوت شدگان و خانواده های شهدا شد و در این زمینه اقداماتی را با همکاری سایر دستگاه انجام داد.

آباد اضافه کرد: پیگیری و حمایت از کارفرمایان و کارگران شاغل در ساختمان پلاسکو بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته کمیته بوده که در این زمینه هماهنگی هایی را با سایر دستگاه ها و سازمان ها جهت پرداخت وام و همچنین اسکان موقت ساکنین موقت پلاسکو انجام داد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه با مسئولان بنیاد شهید بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در کمیته مدنظر است که در این زمینه، جلسات خوبی با مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی از تلاش های صورت گرفته از سوی این کمیته، جهت درج شهدای آتش نشان در بنیاد شهید خبر داد و گفت: علیرغم اقدامات صورت گرفته با توجه به محدودیت های موجود، هنوز نتوانستیم خانواده های شهدا را از تسهیلات بنیاد شهید متنفع کنیم، که در این مسیر نیاز به همکاری دولت است.

در همین زمینه به زودی نامه ای از سوی رئیس شورای شهر تهران برای هیئت دولت و همچنین دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد تا مقدمات درج شهدای آتش نشان در بنیاد شهید فراهم شود.

آباد در ادامه به برگزاری سایر جلسات با مسئولان سازمان آتش نشانی و اورژانس تهران اشاره کرد و گفت: در این جلسات از شریف زاده، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و همچنین مسئول عملیات سازمان دعوت به عمل آمد و در رابطه با حادثه پلاسکو، گزارش مفصلی را تشریح کردند.

وی با جلسه با کولیوند رئیس اورژانس شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز گزارشاتی ارائه شد به طوری که به گفته رئیس اورژانس تهران، ۶۰ دستگاه از خودروهای اورژانس در محل حادثه حاضر بودند و ۲۳۵ نفر از آتش نشانان به بیمارستان منتقل شدند که در فرآیند مراحل درمان قرار گرفتند.

آباد از درخواست مسئولان اورژانس تهران مبنی بر جانمایی اورژانس در مبلمان شهری خبر داد و گفت: طبق صحبت های عنوان شده از سوی مسئولان مربوطه، قرار است تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به بسته های حمایتی درنظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران برای خانواده های شهدا و کارگران شاغل در حادثه پلاسکو اشاره کرد و تصریح کرد: بر همین اساس طی روزهای گذشته مبلغ ۱۰ میلیون تومان بن به خانواده های شهدای آتش نشان داده شده است ضمن این که با همکاری شورا و شهرداری به زودی مبلغ دو تا سه میلیون تومان بن به عنوان بسته حمایتی به کارگرانی که هیچ گونه بیمه ای نداشتند پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر: