معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران:

خط ۸ مترو تهران به فرودگاه امام رسید/ رونمایی از ۵۹ واگن جدید مترو تا پایان سال

کدخبر: 2091621

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از تکمیل ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی(ره) در خط ۸ و رونمایی از ۵۹ واگن جدید مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مازیار حسینی با اشاره به پایان خوش سال 95 در حوزه حمل و نقل عمومی بیان کرد: خط 8 مترو تهران که از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تا فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه دارد؛ به طول 35 کیلومتربا تکمیل ایستگاه فرودگاه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خطوط 6،7 و8 مترو پایتخت آخرین مراحل تکمیل خود را سپری می کند، افزود: با افتتاح این سه خط طول خطوط مترو تهران به 300 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در یک16 سال اخیر مترو بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم تهران شده است و توسعه سریع خطوط مترو در 11 سال گذشته با ساخت متوسط سالی 15 تا20 کیلومتر مترو باعث شدت تا تحقق یک آرزوی 50 ساله را که همان تکمیل مترو است؛ در ابتدای سال 96 میسر شود.

مازیار حسینی با بیان اینکه افزایش ناوگان یکی از نیازهای اصلی مترو تهران به عنوان یکی از خطوط برتر مترو جهان است؛ یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده 59 واگن مترو که شامل 8 رام قطار می شود به خطوط مترو اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 2 واگن از 59 واگن جدید مترو دو طبقه است، گفت: این دو واگن مترو به همراه یک دستگاه لکومتیو وارد خط 5 مترو می شود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران؛ تمامی این واگن ها ساخت داخل و شرکت واگن سازی مترو تهران است. که با اضافه شدن به شبکه حمل و نقل ریلی تهران ضمن افزایش ظرفیت جابه جایی مسافران؛ باعث کاهش سرفاصله حرکت قطارها و رفاه و آسایش شهروندان خواهد شد.

ارسال نظر: