برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری برای انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس

کدخبر: 2091505

شورای سیاستگذاری هفدمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تشکیل شد و روند برگزاری این جشنوراره در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور جمعی از صاحب‌نظران، داوران، اندیشمندان و دبیران دوره‌های گذشته این برنامة ملی در سازمان ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست که با حضور بهروز اثباتی، علی شجاعی صائین، حسن رسولی، محمد قاسم فروغی جهرمی، محمد حسین کریم‌پور و ... برگزار شد، حاضران به ارائه پیشنهادات خود برای برگزاری بهتر این دوره پرداختند و برنامه‌های متنوعی برای دوره هفدهم تصویب شد.

محمدقاسم فروغی مسئول اجرای این دوره در این نشست، در سخنانی گفت: هفدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به داوری آثار منتشر شده در حوزه‌ها و شاخه‌های مختلف مرتبط با دفاع مقدس که طی سال 1393 و 1394 منتشر شده خواهد پرداخت و کار داوری آثار از دو ماه آینده پس از تدوین و تقسیم‌بندی موضوعی کتاب‌های موجود شروع خواهد شد.

وی همچنین از تدارک انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در این دوره از منظر ناشران، نخبگان، نویسندگان و مخاطبان این کتاب‌ها خبر داد و گفت: مراسم پایانی هفدهمین دوره در نیمه دوم سال 1396 برگزار خواهد شد.

به گفته فروغی؛ در این دوره از جایزه همانند دوره قبل آثار منتشر شده در این دو سال از طریق کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری و دیگر مراکز جمع‌آوری کتاب‌‌های کشور(کتابخانه‌ها) احصا و پس از بررسی آثار راه‌ یافته به مراحل بعدی، کتاب‌های مرحلة نهایی ابتیاع خواهد شد.

وی همچنین افزود: فراخوان عمومی این جایزه به زودی منتشر و طی آن از ناشران و نویسندگان نیز تقاضا می‌شود که آثار خود را برای داوری در این برنامة ملی که در صورت امکان و ایجاد شرایط مساعد، بین‌المللی خواهد شد، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

ارسال نظر: