حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح هزار هکتار طرح جنگل‌کاری بنیاد برکت در تهران:

شهر تهران بی‌رویه بزرگ شده است/ داد و فریاد، راه امر به معروف و نهی از منکر نیست

کدخبر: 2091328

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: برخی‌ها به محض آنکه یک خلافی می‌بینند شروع به داد و فریاد می‌کنند ولی باید گفت که این راه امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ مردم نیز اگر ببینند که فرد امر به معروف و نهی از منکرکننده عنادی ندارد بدون غرض آن را می‌پذیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مراسم افتتاح هزار هکتار طرح جنگل‌کاری بنیاد برکت در مناطق حاشیه تهران و آغاز عملیات ایجاد 2 هزار هکتار جنگل در استان‌های مرزی کشور توسط ستاد اجرای فرمان امام با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در اراضی مسعودیه تهران برگزار شد.

آیت‌الله گلپایگانی در این مراسم با اشاره به نزدیک شدن ایام سال جدید گفت: اولین جمله دعای تحویل سال درباره قلب و جایگاه آن است و خداوند در وجود هیچ کسی دو قلب جای نداده است.

وی با بیان اینکه راه نفوذ شیطان بر هر انسانی از راه دل و قلب اوست، گفت: شیطان از طریق قلب به انسان نفوذ کرده و او را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حالات روحانی یکی از فقهای معاصر به نام جهانگیرخان قشقایی اظهار داشت: انسان باید مراقب باشد که عمرش بیخود تلف نشود و مگر ما انسان‌ها چقدر عمر خواهیم کرد.

محمدی‌گلپایگانی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه جنگل‌کاری در سراسر کشور اظهار داشت: کار شما و این اقدام در جنگل‌کاری عبادت است و حفظ محیط زیست و ایجاد سبزه‌زار جزو همین عبادت محسوب می‌شود؛ افزایش آلودگی هوا به دلیل عدم وجود فضای سبز رخ داده که در ادامه موجب بروز سکته و بیماری‌های قلبی خواهد شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری جنگل‌کاری و درخت‌کاری را نوعی امر به معروف و نهی از منکر دانست و درباره راهکار مؤثر بودن امر به معروف و نهی از منکر افزود: برخی‌ها به محض آنکه یک خلافی می‌بینند شروع به داد و فریاد می‌کنند ولی باید گفت که این راه امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ مردم نیز اگر ببینند که فرد امر به معروف و نهی از منکرکننده عنادی ندارد بدون غرض آن را می‌پذیرد.

محمدی‌گلپایگانی در ادامه با اشاره به لزوم ارتباط قوی معنوی با خداوند تصریح کرد: چندی پیش خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کردم که گاهی در زمان نماز حواس ما پرت می‌شود و آیا این موضوع چاره‌ای دارد یا خیر؛ ایشان فرمودند که در نماز باید توجه داشته باشی که با چه کسی حرف می‌زنی چون انسان در نماز دارای مخاطب است.

وی در ادامه اظهار داشت: من گزارش این اقدام ارزشمند بنیاد برکت را خدمت مقام معظم رهبری عرض خواهم کرد و شک ندارم که ایشان نیز برای شما دعا خواهند کرد.

پیش از سخنرانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری مخبر رئیس ستاد اجرای فرمان امام گزارشی از فعالیت‌های اجرایی این ستاد در زمینه‌های مختلف برای حاضران ارائه کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین پس از مراسم افتتاح هزار هکتار طرح جنگل‌کاری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره لزوم اجرای چنین طرح‌هایی در حاشیه تهران گفت: هر چه زمان می‌گذرد احساس ضرورت اجرای چنین طرح‌هایی در کلان‌شهرها و به ویژه تهران به عنوان پایتخت جهان اسلام بیشتر احساس می‌شود.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: آلودگی شهر تهران یکی از راه‌های مؤثر برای جلوگیری از ان اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در اطراف تهران است.

وی تصریح کرد: شهر تهران بی‌رویه بزرگ شده است و هیچ راهی برای حفظ سلامتی مردم جز اجرای طرح‌های درختکاری و جنگل‌کاری وجود ندارد و کسانی که به جنگل‌ها و مراتع آسیب می‌زنند قطعا به خود و نقش آینده خود ضرر می‌زنند.

بنابر این گزارش مراسم افتتاح طرح‌های جنگل‌کاری در منطقه لواسانات و شهریار در حاشیه شهر تهران با حضور مقامات این بخش‌ها و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

همچنین در ادامه رئیس دفتر مقام معظم رهبری یک اصله نهال سیب در اراضی مسعودیه تهران غرس کرد و آئین کلنگ‌زنی مسجد پیامبر اعظم بنیاد برکت نیز با حضور وی و مسئولان ستاد اجرای فرمان امام برگزار شد.

ارسال نظر: