چمران:

نام "شورای شهر تهران" تغییر نخواهد کرد/ خیابان "سرو" به اسم آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شد

کدخبر: 2091324

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اعتراض فرمانداری شهر ری مبنی بر تغییر نام شورای شهر تهران گفت: نام شورا هیچ تغییری در سال آینده نمی کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی چمران در پایان سیصد و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز نخست لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در جلسه گذشته نیز اعضای شورای شهر تهران نیز، پیشنهادات خود را در خصوص افزایش کرایه‌های تاکسی مطرح کردند و در جلسه امروز، نهایتاً میزان کرایه‌ها مشخص شد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: بر همین اساس در سال آینده، کرایه‌های تاکسی ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، ضمن اینکه سازمان تاکسی رانی موظف شد طی شش ماه شرایط لازم را برای دریافت و پرداخت خدمات الکترونیکی و تاکسی‌ها فراهم کند.

چمران افزود: به گفته مسئولان سازمان تاکسیرانی قرار است طی بازه زمانی اشاره شده، تمامی تاکسی‌ها مجهز به دستگاه پُز (POS) بشوند.

وی اضافه کرد: در ادامه جلسه اعتراض فرمانداری تهران نسبت به مصوبه بودجه شهرداری تهران در سال آینده بررسی شد و به هشت بند از اعتراضات فرمانداری پاسخ داده شد و در نهایت به تصویب رسید و این مصوبه بلافاصله برای فرمانداری ارسال خواهد شد.

چمران تصریح کرد: امیدواریم مصوبه بودجه شهرداری تهران تا قبل از پایان سال به تصویب برسد تا شهرداری نیز تمهیدات لازم را برای اجرای مصوبه در سال آینده فراهم کند.

وی همچنین به بررسی حسابرس رسمی شورای شهر تهران از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در ادامه جلسه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و حسابرسی مردود اعلام شد و پیشنهاد شد که موارد تخلفات و قصورات انجام شده در این مجموعه به صورت مکتوب به شهردار تهران اعلام شود و شهردار نیز نتیجه آن را به شورا اعلام کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در ادامه جلسه نامگذاری برخی معابر و خیابان‌ها در دستور کار اعضاء قرار گرفت و خیابان سرو به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شد، ضمن اینکه در ادامه جلسه برخی از معابر نیز به نام تعدادی از علماء از جمله آیت‌الله مجتهدی تهرانی و همچنین آیت الله خوشوقت نامگذاری شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اعتراض فرمانداری تهران نسبت به نام شورای شهر تهران و گنجانده شدن نام «ری» و «شمیرانات» به شورای شهر تهران اظهار داشت: این موضوع هفته گذشته در هیئت دولت و در کمیسیون شوراها به طور رسمی مطرح شد و بر همین اساس هیچ تغییری در نام شورای شهر تهران در سال آینده نخواهد شد.

ارسال نظر: