ابراهیم اصغری:

"سگ‌های زرد" را سال آینده کلید می‌زنیم/ برای تولید "اشنوگل" هیچ حمایتی نشدیم

کدخبر: 2091283

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده گفت: فیلم‌نامه‌ای با عنوان "سگ‌های زرد" را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرهنگ نیوز نوشت:

ابراهیم اصغری تهیه کننده ای که امسال با درامی جنگی با عنوان «اشنوگل» با محوریت دلاوریهای غواصان رزمنده در جشنواره فجر حاضر بود درباره وضعیت اکران این فیلم گفت: به دنبال مذاکره هستیم بلکه پخش کننده خوبی را برای اکران فیلم پیدا کنیم؛ پخش کننده ای که واقعا به ژانر جنگ اعتقاد داشته باشد و بتواند شرایط تخصیص سینماهای کافی به فیلم را فراهم آورد.

وی ادامه داد: با واکنشهایی که از مخاطبان جشنواره گرفتیم فهمیدیم که اگر بتوانیم مخاطب را وارد سینما کنیم که فیلم را ببیند قطعا با فیلم ارتباط لازم را میگیرد؛ «اشنوگل» از آن دست آثاریست که کیفیت طراحی نماهای جنگی اش آن قدر استاندارد است که میتواند موردتوجه حتی مخاطبانی قرار گیرد که سالها بعد از جنگ به دنیا آمده اند و این ویژگی مهمی است. به دنبال اکران این فیلم در زمانی مناسب هستیم و نه فصول مرده ای که در این سال مدام به آثار سینمای دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

فیلمهایی دیدم که حتی حضورشان در جشنواره هم عجیب بود چه برسد به سیمرغ گرفتن!

اصغری با گلایه از روند برگزاری جشنواره سی و پنجم فجر گفت: درباره کیفیت آثار جشنواره امسال به نظرم باید ساعتها بحث کرد چون فیلمهایی در جشنواره دیدم که حتی بودنشان در جشنواره هم عجیب بود چه برسد به اینکه برخی از این آثار به بخش مسابقه راه پیدا کرده و البته سیمرغ هم گرفته بودند. درباره فیلم خودمان هم کم لطفی از آنجا ناشی شد که اولا آخرین سانس کاخ جشنواره را به نمایش «اشنوگل» اختصاص دادند و ثانیا نمایش ما درست یک ساعت بعد از زمانی بود که لیست نامزدها اعلام شده بود و طبیعی بود که نبودن نام فیلم ما در این فهرست باعث شد بسیاری از مخاطبان اصلا به تماشای اثر نیایند و فیلم دیده نشود.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه فیلمش را با همراه صداوسیما و شهرداری مشهد تولید کرده و البته بخشی از بودجه را هم از بخش خصوصی تأمین کرده است، بیان داشت: برای تولید «اشنوگل» نه حوزه هنری به ما کمک کرد و نه انجمن دفاع مقدس و نه سازمانهایی دیگر مانند اوج؛ البته فیلمنامه را برای همراهی برای اغلب این ارگانها فرستادیم اما برخی از آنها با اینکه فیلمنامه را تصویب هم کرده بودند اما در نهایت حمایتی شامل حال ما نکردند.

عجیب بود که فیلم جنگی ساخته اند اما بدون حتی یک پلان از دل جنگ!

اصغری ادامه داد: از «اشنوگل» که در بطن جنگ می گذشت و دفاع را به صورت صریح ارائه می داد حمایت نشد اما در سوی مقابل فیلمهایی را دیدیم که حتی یک پلان جنگ نداشتند و در حاشیه جنگ می گذشتند اما حمایت ارگانهای مختلف را داشتند. واقعا شگفت انگیز بود که فیلم جنگی ساخته اند و مدام هم می گویند فیلممان جنگی است و البته برای آن بودجه حمایتی هم گرفته اند اما حتی یک پلان جنگ ندارند!

این تهیه کننده که سابقه تولید آثاری نظیر «شور شیرین» و «به کبودی یاس» را دارد با تأکید بر اینکه بزرگترین کم لطفی در جانب سینمای جنگ از سوی همین تیپ فیلمسازان صورت گرفته خاطرنشان ساخت: اصل جنگ و دفاع ما در میادین جنگی جنوب و غرب می گذشت و اگر این 1000 کیلومتر منطقه جنگی را نتوانیم تصویر کنیم که دیگر چیزی نمی ماند. اصالت سینمای جنگ در همه جای دنیا به آثاری است که بطن جنگ را مصور میکنند وگرنه اثر در حاشیه جنگ ساختن اسمش میشود فیلم اجتماعی و نه درام جنگی.

اصغری با بیان اینکه برای تولید «اشنوگل» با محدودیتهای مالی روبرو بود به فرهنگ نیوز گفت: تمام فیلم را در شهرک دفاع مقدس گرفتیم ولی سعی کردیم برای تصویرسازی برخی نماها به سمت بازسازی لوکیشنهای شهرک برویم تا فیلم کاملا منطبق با فیلمنامه مصور شود. خوشحال می شدیم که ارگانهای متولی هم در این حیطه با ما همکاری کنند اما این اتفاق نیفتاد.

«سگهای زرد» را اوایل سال آینده کلید می زنیم

اصغری با اشاره به فعالیتهای پیش‌رویش گفت: فیلمنامه ای با عنوان «سگهای زرد» را در دستور کار قرار دداده ایم. این فیملنامه نقدی است بر رفتارهای افراطی و تکفیری و به صراحت نگاهی داشته ایم به فعالیتهای گروهکهای تروریستی در شرق کشور.

وی ادامه داد: اوایل سال آینده «سگهای زرد» را به کارگردانی احمد کاوری کلید می زنیم. خوشبختانه برای تولید این فیلم هم سازمان بسیج به ما قول حمایت داده است و هم بنیاد سینمایی فارابی و امیدوارم این قولها عملی شود تا واقعا بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

ارسال نظر: