بدهی فدراسیون را به سرعت نمی‌توان پرداخت کرد

آشوری: نداشتن خانه کاراته تبدیل به یک موضوع بغرنج شده است/ سمندر به هیات رئیسه فدراسیون اضافه نشده است

کدخبر: 2091275

دبیر فدراسیون کاراته گفت: ما از نداشتن خانه کاراته رنج می‌بریم و نداشتن سالن خانه کاراته برای ما تبدیل به یک موضوع بغرنج شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی « نسیم آنلاین »، بعد از انتخابات فدراسیون کاراته و حضور صادق فرجی در راس این فدراسیون شاهد بازگشت مجددا محسن آشوری به سمت دبیری فدراسیون کاراته بودیم.

مرد تاثیرگذار کاراته ایران در سالیان اخیر امیدوار به بازگشت مجددا به این فدراسیون بود تا اینکه بتواند روند موفقیت‌های کاراته ایران را در سال‌های اخیر تداوم بخشد.

در ادامه گفتگوی «نسیم آنلاین» با مرد با تجربه کاراته ایران را می‌خوانید.

*ابتدا در خصوص کیفیت لیگ امسال صحبت کنید؟ لیگ در هر صورت به خوبی برگزار شد اما اشکالاتی نیز به آن وارد بود. در شکل برگزاری مسابقات، امسال با همه دوره‌های گذشته متفاوت بود و باید از زحمات مومنی، مسئول سازمان لیگ تشکر کنم که مسابقات را به خوبی برگزار کرد. لیگ اگر طبق فلسفه وجودی لیگ برگزار شود قطعا می‌تواند به نفع کاراته کشور باشد و تیم ملی بهترین بهره برداری را از برگزاری آن داشته باشد. تدبیری اندیشیده‌ایم تا از هفته اول مردادماه سال آینده لیگ‌ها را استارت بزنیم و امیدواریم به آن چیزهایی که هدفگذاری کرده‌ایم در جهت اهداف تعیین شده دسترسی پیدا کنیم.

*مشکل نداشتن خانه کاراته همچنان گریبان‌گیر این رشته است، در این خصوص صحبت می‌کنید؟ ما از نداشتن خانه کاراته رنج می‌بریم و نداشتن سالن خانه کاراته برای ما تبدیل به یک موضوع بغرنج شده است. هر سال و هر هفته لیگ یک جا برگزار می‌شود و ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی قوی در انجام لیگ‌ها داشته باشیم. ما برگزاری لیگ را با اینکه کدام فدراسیون و کدام سالن خالی هستند برنامه‌ریزی می‌کنیم که به برنامه‌ریزی ما خیلی لطمه می‌زند.

*چقدر امیدوار به برطرف شدن این مشکل در سالیان آینده هستید؟ حقیقتا من واقعا امیدی ندارم.

*ظاهرا شنیده می‌شد فدراسیون کاراته با شهرداری و دیگر نهادها صحبت‌هایی در خصوص گرفتن زمین برای ساختن خانه کاراته داشته است. در این خصوص رایزنی‌های زیادی به عمل آمده است و فرجی چند جلسه با نهادهای مختلف داشته است. در تلاش هستیم این فضا برای ما فراهم شود. در هر صورت این‌ها هنوز در حد رایزنی است و هنوز چیزی به قطعیت نرسیده است. اگر چنین چیزی کلنگ زنی هم شود جواب چند سال آینده ما را نخواهد داد مگر اینکه اتفاق معجزه آسایی صورت بگیرد.

*در خصوص بدهی 3 میلیاردی فدراسیون کاراته صحبت کنید؟ در خصوص حل این مشکل تلاش کردیم و این هم چیزی نیست که به سرعت بتوانیم آن را حل کنیم. باید شرایطی برای ما فراهم شود تا بتوانیم این بدهی سنگین را بپردازیم. ما سعی می‌کنیم ابتدا برنامه‌ها و تعهدات خود را پیش ببریم و اگر اعتبار، مبلغی و کمکی از جایی برسد بدهی‌های معوقه را پرداخت می‌کنیم.

* شما در مصاحبه‌ای گفته بودید هیچ وقت در گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی عدالت به طور کامل رعایت نمی‌شد و همیشه اعمال فشارهایی صورت می‌گرفت. از صحبت‌های من تفسیر به رای شد. من اشاره کردم در زمان حضور در پست مدیر تیم‌های ملی اعمال نظرهایی صورت گرفت که یک نقطه سیاه در عملکردم بوده است. از من پرسیده شد چرا ایستادگی و اعتراضی به این مسئله نکردم که من گفتم می‌توانستم ایستادگی و مقاومت کنم اما اعتقاد دارم ایستادگی و مقاومت باید جایی صورت بگیرد که منجر به نتیجه شود. از سوی دیگر اگر مقاومت و پافشاری می‌کردم اصل را از دست می‌دادم. کاراته در آن مقطع نیاز به آرامش داشت و من به دنبال حفظ آرامش بودم. من از پست مدیر تیم‌های ملی عزل شدم اما همان شب با ملی‌پوشان بیرون رفتم و برای آنها لباس تهیه کردم و شام با هم بودیم. حتی وقتی به شخصیت و جایگاه من توهین شده بود به راحتی از آن گذشتم و اعتراضی نکردم چون نیاز می‌دیدم تیم ملی حمایت شود که این مسئله آرامش تیم ملی بود. تشخیصم به نظر خودم در آن مقطع درست بوده و هنوز از آن دفاع می‌کنم. اینکه برخی این را در حال حاضر تبدیل به پیراهن عثمان علیه من کردند من به آن افتخار می‌کنم و از آن دفاع می‌کنم.

*در این دوره جلوی اعمال نظرها خواهید ایستاد؟ من این قول را به شما می‌دهم با نگاهی که خود فرجی دارد و با توجه به آن چیزی که تبیین کرده و استراتژی فدراسیون است شاهد عدالت محوری در همه فضاهای فدراسیون کاراته باشیم.

*به نظر می‌رسد در حال حاضر نیز شما مدیر تیم‌های ملی هستید. آیا حکمی در این خصوص صادر شده است؟ برای من اصلا مهم نیست چه سمتی دارم چرا که خادم کاراته هستم و این عنوان از همه عناوین دلچسب‌تر و قشنگ‌تر است. در حال حاضر نیز در همین مسیر قدم بر می‌دارم و در این عنوان خادم بودن تلاش می‌کنم و فکر می‌کنم بالاترین عنوانی است که می‌توانم داشته باشم.

*شنیده شده که قرار است سمندر به هیات رئیسه فدراسیون اضافه شود. سمندر خدمات و زحمات زیادی در کاراته داشته و فرد ارزشمندی است. شخص سمندر برای ما قابل احترام است اما تا این لحظه فرجی کسی را به عنوان هیات رئیسه معرفی نکرده است.

*کادرفنی تیم ملی برای مسابقات کشورهای اسلامی معرفی شد. آیا این کادر با هر نتیجه‌ای در مسابقات کشورهای اسلامی تا مسابقات قهرمانی آسیا به کار خود ادامه خواهند داد؟ قطعا کادر تیم ملی بانوان و مردان تا پایان مسابقات آسیایی به کار خود ادامه خواهند داد. این کادر باتجربه و قدرتمند است و فدراسیون نهایت حمایت از این کادر را خواهد داشت. مسئولیت در کنار اختیار و همراه آن نظارت از دیدگاه‌های فدراسیون است. اگر مسئولیتی به کسی داده باشیم در کنار آن اختیار هم به آنها خواهیم داد و در بالا نقش نظارتی خود را خواهیم داشت.

* مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از چه جایگاهی برای فدراسیون کاراته برخوردار است؟ مسابقات کشورهای اسلامی برای ما خیلی حائز اهمیت است و نفراتی که در کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال طلا شوند مستقیم و بدون مسابقه انتخابی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. این نشان دهنده این است که فدراسیون کاراته مسابقات کشورهای اسلامی را حائز اهمیت می‌داند. ما ام القری کشورهای مسلمین هستیم و می‌توانیم نقشی در رنکینگ کاروان ایران داشته باشیم و این مسئولیت ما را دو چندان می‌کند.

* بحث عدم پرداخت پاداش ملی‌پوشان و اعتراضات آنها دیگر به موضوعی تکراری تبدیل شده است. آیا اتفاقی در این خصوص قرار است بیفتد؟ بحث پاداش‌های وعده داده شده به ملی‌پوشان که امروز در قالب مطالبات آنها قرار دارد جزیی‌ترین کاری است که برای آنها می‌شود انجام داد. کار این بچه‌ها بسیار بزرگ بوده است و آنها کاری کردند کارستان و من خودم به عنوان خادم کاراته این پاداش را حق بچه‌ها می‌دانم. امیدوارم نهادهای تاثیرگذار و تصمیم گیرنده و بخش‌هایی که توانایی کمک در این خصوص را دارند به میدان بیایند تا بچه‌ها به این حقوق حداقلی خود برسند. قهرمانی جهان کار بسیار سخت و دشواری بود و بچه‌ها کار بزرگی کردند اما از آنها خوب تقدیر نشد و اینها شایسته بهترین تقدیر هستند. ما تمام تلاشمان را در این خصوص انجام خواهیم داد.

ارسال نظر: